مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی
زیرسایه خورشید به محوری‎‏ترین برنامه دهه کرامت کشور تبدیل شده است

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در اولین جلسه توجیهی خدام اعزامی به جشن‎های زیرسایه خورشید که در مجتمع دانشجویی امام رضا(علیه السلام) برگزار شد، گفت: جشن‏‎های مردمی زیرسایه خورشید پس از ۱۲ سال متوالی به اصلی ترین برنامه دهه کرامت کشور تبدیل شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: امسال ۲۰۰ نفر از خدام حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در قالب ۷۰ کاروان به جشن‎های زیرسایه خورشید اعزام خواهند شد.

مجتبی مختاری با بیان این مطلب که اصلی‏ترین تشکیلات برگزارکننده  این جشن‏‎ها تشکل‏‎های مردمی در سراسر کشور هستند، تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزارنفر از اعضای تشکل‌های مردمی از ماه گذشته فعالیت خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشن‏‏‎ها آغاز کرده اند.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به نظر تولیت معزز آستان قدس رضوی در خصوص جشن‏‎های زیرسایه خورشید گفتد: حجت الاسلام و المسلمین مروی بر مبنای معرفت افزایی و توسعه فضاهای خدمت رسانی اجتماعی این جشن‏ها تاکید داشتند.

وی در ادامه گفت: جشن‏‎های مردمی زیرسایه خورشید در این سال‎ها سنگ بنای مفهوم و حقیقتی به نام زیارت از راه دور و اتصال قلوب دلدادگان و عاشقان حضرت رضا(علیه السلام) به امام را از فرسنگ‏‎ها دورتر از مرقد شریف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام را نهادینه کرده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی: والاترین رسالت  کاروان های زیرسایه خورشید حضور در دورترین نقاط از مراکز استان‎ها و روستاهای صعب العبوری که مردم آن مناطق امکان سفر به مشهد و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را ندارند، است.

مهندس سیدخلیل منبتی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که خدام حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) در جشن‎‏های زیرسایه خورشید به عنوان سفیران حضرت رضا(علیه السلام) شناخته می‎شوند باید با حساسیت بالامراقب رفتار و کردار خود باشند.

دبیر دوازدهمین دوره جشن‏‎های مردمی زیرسایه خورشید در ادامه گفت: تمامی خدام اعزامی در این دوره از جشن‏‎‏های زیرسایه خورشید برای اولین بار به این جشن‏‎ها اعزام خواهند شد.

میلاد شعیبی در ادامه تصریح کرد: با همکاری معاونت اماکن متبرکه وامور زائران آستان قدس رضوی ۵۰۰ نفر از خدام برای اعزام به جشن‏‎های زیرسایه خورشید به دبیرخانه این جشن‏‎ها معرفی شدند که پس از مصاحبه ۲۰۰ نفر از عزیزان برای اعزام در کاروان‎ها انتخاب شدند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.