دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان شرقی برگزار می شود

دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان آذربایجان شرقی با حضور خادمان رضوی در شهر‌های این استان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، برنامه‌های دهه کرامت در این استان در سه بخش عمومی، خدمات رسانی و فعالیت در حوزه اشتغال زایی خواهد بود.

بر این اساس، بخش عمومی شامل جشن‌های زیر سایه خورشید، پرچم گردانی، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا، سرکشی خادمان به بیمارستان‌ها، زندان‌ها و پادگان‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است که از سیزدهم تا بیستم تیر برگزار می‌شود.

پرداخت وام بلاعوض جهیزیه به خانواده‌های نیازمند و اعزام زیارت اولی‌های آذربایجان شرقی به زیارت امام رضا(ع) بخشی دیگر از برنامه‌های این دهه در آذربایجان شرقی به شمار می رود.

همچنین نمایشگاه خدمتگزاری رواق رضوی همزمان با دهه کرامت در پارک بزرگ ائل‌گلی تبریز و در ۲۰ غرفه برپا می‌شود.

مشاوره حقوقی، برگزاری کنگره شعر رضوی، رونمایی از ۱۴ کتاب شعر رضوی، برگزاری کرسی تلاوت، داستان نویسی، بخش دیگری از برنامه‌های دهه کرامت در این استان را به خود اختصاص داده است.

با توجه به اینکه جشن‌های دهه کرامت همزمان با ایران در کشور‌های همجوار مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان در حال برگزاری است، به مناسبت دهه کرامت، تعدادی از مداحان آذربایجان شرقی نیز به کشور‌های مختلف اعزام می شود.

در استان آذربایجان شرقی ۲۰۲ کانون محله‌ای و ۲۵ کانون موضوعی در دفاتر آستان قدس رضوی فعال هستند که تمامی علاقمندان می‌توانند به صورت افتخاری در بخش‌های مختلف همکاری و همیاری داشته باشند.

لازم به یادآوری است، خدام کاروان زیر سایه خورشید از هفدهم تیر ماه وارد این استان می شوند و تا بیست و چهارم ماه جاری در شهرهای مختلف این استان حضور خواهند داشت.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.