بیرق متبرک امام رضا(ع) وارد استان کردستان شد

کاروان «زیر سایه خورشید» در قالب ۵ نفر همراه با بیرق متبرک حضرت امام رضا(ع) وارد استان فرهنگی کردستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، این برنامه امسال برای هشتمین سال متوالی به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا(ع) در استان کردستان برگزار می شود که هرساله با استقبال بی‌نظیر مردم و جوانان استان مواجه شده است.

خدام کاروان «زیر سایه خورشید» پس از ورود به شهر سنندج و عطر افشانی مزار شهدا، در بنیاد حفظ آثار کردستان مورد استقبال مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم قرار گرفتند و سپس با نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان دیدار کردند.

کاروان زیر سایه خورشید تا بیست و سوم تیر ماه جاری به شهرستان‌های مختلف سروآباد، مریوان، سقز، بانه، دهگلان، دیواندره و قروه همراه با پرچم متبرک امام رضا(ع) عزیمت می کند تا امکان زیارت از راه دور برای سایر استان های کشور فراهم شود.

طی مدت حضور این کاروان در استان کردستان، ۷۲ برنامه اعم از جشن‌های عمومی، محلی و دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع وطن پیش بینی شده است.

حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مریوان، دیدار با علما و ائمه جمعه، حضور در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های سطح استان و عیادت از بیماران و بازدید از مناطق صفر مرزی و حضور در سرای سالمندان، از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در مدت حضور خدام آستان مطهر حضرت علی‌ابن موسی الرضا(ع) در کردستان به شمار می رود.

همچنین می توان به حضور در امام زاده پیرمحمد، بازدید از بازارچه مرزی بانه و شرکت در مراسم افتتاحیه جشنواره رضوی در شهرستان‌های مختلف اشاره کرد.

دیدار با کودکان بی‌سرپرست و حضور در ۱۱ روستای محروم و نواحی منفصل شهری، بخشی دیگر از برنامه‌های کاروان حمل بیرق متبرک رضوی در استان فرهنگی کردستان را به خود اختصاص داده است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.