شمیم رضوی در پایتخت گل و گلاب ایران پیچید

شهر گل و گلاب ایران، همزمان با دهه کرامت و حضور کاروان زیرسایه خورشید، معطر به شمیم رضوی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، همزمان با ایام دهه کرامت ۶۰ شهر و روستای شهرستان های شمال استان اصفهان در کاشان، آران و بیدگل و نطنز از هجدهم تا بیست و سوم تیرماه میزبان کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی است.

کاروان زیر سایه خورشید در این استان مشتکل از یک نماینده، یک مداح، یک روحانی و دو خادم حرم رضوی است که با حضور در شهرها و روستاهای این استان و همچنین مراکز و موسسات مختلف در جشن های مردمی دهه کرامت شرکت می کنند.

کاشان تنها شهرستان مستقل از مرکز استان اصفهان است که کاروان زیر سایه خورشید با توجه به ظرفیت عظیم فرهنگی مذهبی آن به این شهرستان اعزام شده است.

در ایام دهه کرامت، شهرهای نطنز، باردود و خالدآباد و روستای هنجن از توابع نطنز، روستاهی مرق، ویدوج، ویدوجا، سادیان، ازوار، ورکان، تجره، آزران، آرنجن، پنداس، کامو، چوگان و جوینان، بخش فین، منطقه راوند، مشهد اردهال، شهرهای قهرود، آران و بیدگل، برزک از توابع کاشان میزبان کاروان زیرسایه خورشید به مدت یک هفته خواهند بود.

خدام حرم رضوی در ۱۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی پیش بینی شده با هماهنگی رابط های کاروان در این مناطق و همچنین موسسه خادمین حضرت امام رضا(ع) در کاشان شرکت خواهند کرد.

حضور در مراکز بهزیستی، سالمندان، دیدار با علما، کمیته امداد، موسسات خیریه و توانبخشی، کودکان بی سرپرست و زندان، عیادت از بیماران بیمارستان ها به ویژه بیماران صعب العلاج، زایشگاه، سایت هسته ای نطنز، مساجد و تکایا و همچنین بازدید از خانواده شهدا، ایثارگران و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در کاشان و منطقه شمال استان اصفهان به شمار می رود.

در دهه کرامت امسال سه برنامه جدید با حضور کاروان زیرسایه خورشید تدارک دیده شده که می توان به تقدیر از تلاش پاکبانان مستقر در محل دفن زباله، حضور در مراکز ترک اعتیاد و برگزاری جشن دانش آموزی با توجه به تعطیلی مدارس اشاره کرد.

کاروان زیر سایه خورشید برای اجرای برنامه های جشن ملی زیر سایه خورشید در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز در دهه کرامت با همکاری، انسجام و تمرکز تمامی مجموعه های فرهنگی شهر و روستاهای این شهرستان ها حضور پیدا کرده است.

گفتنی است، برنامه جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام حرم رضوی هر ساله به همت عوامل اجرایی موسسه خادمین حضرت امام رضا(ع) در این شهرستان و تعامل و رایزنی آن ها با آستان قدس رضوی برگزار می شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.