انقلاب اسلامی دنباله نهضت حسینی است

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ایلام در نشست عمومی پویش ملی «چله انقلاب»، گفت: انقلاب اسلامی دنباله نهضت حسینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، سلسله نشست‌های پویش کشوری «چله انقلاب» استان ایلام با سخنرانی دکتر شریفی راد؛ مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران و فعالان تشکل‌های فرهنگی در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در محل مسجد حضرت زینب(س) این شهرستان برگزار ‌شد.

دکتر شریفی راد با اشاره به رشادت های حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، اظهارکرد: نقش حضرت زینب(س) به‌عنوان حراست از متن واقعه کربلا در تاریخ نقش درخشانی است که در عصر خفقان و اختناق، آن بانو با ایثارگری خاصی به تبیین اهداف قیام کربلا پرداخت.

وی افزود: حماسه عظیم عاشورا یک مکتب فکری است که از سال ۶۱ هجری آغاز و با گذشت بیش از سیزده قرن هنوز از حیات و طراوت و شادابی خاصی برخوردار است و در هر زمانی حرفی نو برای جامعه بشری دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دنباله نهضت حسینی است، افزود: امروز ما باید با بهره گیری از حرکت های حضرت زینب(س) در راستای زمینه سازی ظهور تلاش کنیم.

شریفی راد  ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اینکه ﺷﺠﺎﻋﺖ و ﺻﺒﺮ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻗﯿﺎم ﻋﺎﺷﻮرا را رﻗﻢ زد، اداﻣﻪ داد: آن ﺑﺎﻧﻮی ﻧﻤﻮﻧﻪ اﺳﻼم ﺑﺎ وﺟﻮد همه ﻣﺸﮑﻼت ﻧﺎﺷﯽ از ﻗﯿﺎم ﺗﻮاﻧﺴﺖ اهداف و آرﻣﺎن‌های نهضت حسینی را جهانی ﮐﻨﺪ.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در قالب جنگ نرم برای ایجاد خدشه و خلل در مسیر اسلام گفت: ما باید با الگوگیری از حضرت زینب(س) به روشنگری و افشای توطئه‌های دشمنان پرداخته و دسیسه‌های شوم دشمنان را خنثی‌سازی کنیم تا بتوانیم توسعه هر چه بیشتر دین اسلام را در سرتاسر جهان شاهد باشیم.

در این مراسم فرهنگی خانواده شهدای مدافع حرم و انقلاب از سوی آستان قدس رضوی مورد تجلیل قرارگرفتند و تابلوکاشی منقش به تصویر شهدا، به خانواده ایشان اهدا گردید.

این برنامه به میزبانی تشکل های جوانان رضوی و با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، سازمان تبلیغات اسلامی استان، صدا و سیمای مرکز ایلام در راستای بزرگداشت ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

یادآوری می شود؛ پویش کشوری «چله انقلاب»؛ به منظور ارائه مجموعه ای از نمایشگاه ها، همایش ها و برنامه های ترکیبی ویژه بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می گردد که با هدف معرفی کامل اهداف و دستاوردهای آن واقعه عظیم در سراسر کشور و به صورت چرخشی در شهرهای منتخب از تاریخ ۳۰ دی ماه تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. تمام این فعالیت ها با محوریت شبکه جوانان رضوی و همت و توان مجموعه ها و تشکل های انقلابی و با حضور همه اقشار مردم انجام می شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.