میزبانی از ۱۰۰۰ نوجوان نخبه در طرح زمستانه هفت روز در بهشت

۱۰۰۰ نوجوان نخبه از سراسر کشور میهمان طرح زمستانه هفت روز در بهشت خواهند بود.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، طرح زمستانه اردوهای هفت روز در بهشت که در بازه زمانی ۴ روزه برای تدریس معارف کابردری ویژه نوجوانان برنامه ریزی شده است در فصول پاییز، زمستان و بهار میزبان دانش‎آموزان نخبه سراسر کشور کشور خواهد بود.

در این طرح که تاکنون ۳ دوره آن برگزار شده است ۲۶۰ دانش آموز نخبه از استان تهران و قم توسط تشکل های شبکه جوانان رضوی هر استان شناسایی و برای شرکت در اردو دعوت شدند.

محتوای آماده شده برای شرکت‏کنندکان در این طرح با موضوع معارف کاربردی شامل خداشناسی، انسان‌شناسی، راهنماشناسی و اسلام‎شناسی، معرفت‎شناسی و … تدارک دیده شده است.

همچنین اقامت در شهر مقدس مشهد، اسکان در یک مکان اردویی، تفریحی، شرکت در حلقه‌های معرفتی و صمیمی در کنار دوستان و اساتید مطرح حوزوی، دانشگاهی و طرح مباحث دینی و معرفتی بصورت کارگاهی و مهارتی را می‌توان از ویژگیهای این طرح برشمرد.

بازدید از اردوگاه و شرکت در برنامه اردوگاه فرهنگی تفریحی امام رضا علیه السلام و استفاده از فضای اردوگاهی، استخر، برگزاری مسابقات ورزشی و مطالعاتی همراه با جایزه، اکران فیلم‌ها و مستند‌های تحلیلی و فضای نقد با مشارکت نوجوانان و اجرای پیوسته برنامه‌های ورزشی شامل: والیبال، فوتبال، تنیس روی میز، فوتبال دستی، دارت، تفنگ بادی و… از برنامه های اجرایی این اردو است.

گفتنی است: طرح زمستانه اردوهای هفت روز در بهشت به واسطه فصول تحصیلی دانش آموزان در ۴ روز برنامه‏‎ریزی شده است و تاکنون در دوسال متوالی بالغ بر۳ هزار دانش آموز نخبه کشوری از محتوای این دوره ها بهره‏مند شده اند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.