به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی اتفاق افتاد
۱۰۰۰ دانشجوی غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی میهمان امام هشتم

موسسه جوانان آستان قدس رضوی1

دانشگاه در هر اجتماعی، مرکز تجمع نخبگان آن جامعه است و با پرورش این نخبگان و تزریق آنان به جامعه، امکان انجام تغییرات لازم مطابق با اهداف از پیش تعیین‌شده را فراهم می‌شود.

دانشگاهی که منطبق بر ساخت اجتماعی- فرهنگی جامعه باشد، اولاً، توانایی پاسخگویی به نیازهای اجتماعی، فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی جامعه را خواهد داشت ثانیاً، با جلب اعتماد مردم در فرایند توسعه کشور سهیم خواهد بود.


بسترسازی موسسه جوانان در توسعه فرهنگ دانشگاهیان

موسسه جوانان آستان قدس رضوی به‌عنوان متولی حوزه جوانان آستان ملکوتی علی بن موسی‌الرضا(ع) در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و توصیه‌های مؤکد معظم له مبنی بر آماده‎سازی فضا برای رشد معنویت و کار فکری و فرهنگی هدفمند و عمیق در دانشگاه‌‏ها، در ۱۶ آذرماه سال گذشته، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو، مجتمع دانشجویی «امام رضا (علیه‌السلام ) » را افتتاح کرد که تا کنون میزبان ۱۸ هزار دانشجو از سراسر کشور بوده است.
یکی از اصلی‏ترین برنامه‌های این مجموعه تا به امروز بسترسازی و حمایت از اردوهای زیارتی دانشجویان زیارت اولی، نخبه و محروم سایر شهرستان‏ها بوده است تا ضمن بهره‌مندی اقشار دانشجویان سراسر کشور، از ظرفیت معنوی و فرهنگی آستان ملک پاسبان حضرت ثامن‌الحجج(ع)، بتواند ارتقاء سطح معرفتی ، علمی و فرهنگی دانشجویان را از طریق برگزاری جلسات مناظره، کرسی‏های آزاداندیشی و محافل سخنرانی، برگزاری جلسات پاتوق دانشجویی و همچنین برگزاری کلاس‌های معرفتی، سبک زندگی، بصیرتی و مهارتی در چنین اردوهایی فراهم آورد.
موسسه جوانان آستان قدس رضوی از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه، میزبان چند کاروان زیارتی متشکل از ۱۰۰۰ دانشجوی غیر ایرانی از کشورهای عراق، افغانستان و… بوده است که برنامه‎های آموزشی فرهنگی متنوعی برای دو روز اقامت دانشجویان از جمله زیارت حرم مطهر رضوی، بهره‌مندی از سخنان محمود رضا آقامیری ( رئیس دانشگاه آزاد اسلامی)، محمدمهدی طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور) و دکتر مصطفی رستمی(رئیس نهاد رهبری)، بازدید از باغ گل‌ها، آرامگاه فردوسی، موزه‌های آستان قدس رضوی توسط موسسه جوانان تدارک دیده شد.
همچنین دانشجویان در این دو روز از فضاهای اردویی موسسه جوانان آستان قدس رضوی مانند مجتمع دانشگاهی امام رضا«ع»،اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا علیه‌السلام بهره‌مند شدند.

مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) راهی برای گسترش ارتباط با نخبگان

محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در اجتماع دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی تهران که با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، معاون امور بین‌الملل این دانشگاه و یک هزار نفر از دانشجویان غیر ایرانی در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن اشاره به‌ضرورت تربیت دانشجوی متخصص و کارآمد در راستای ارائه خدمات مؤثر و مطلوب به کشور اظهار کرد: هدف این دانشگاه، تربیت دانشجویان غیر ایرانی متخصص برای ارائه خدمات مؤثر به کشورشان است لذا امیدوارم بتوانیم به دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه خدمات بیشتر و بهتری نسبت به گذشته ارائه دهیم.
وی تأسیس مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) را برای برقراری ارتباط مستمر موسسه جوانان آستان قدس رضوی با سایر مراکز علمی و دانشگاهی مثمر ثمر دانست و افزود: تأسیس این مجتمع اقدام بسیار ارزشمند و شایسته‌ای از سوی آستان قدس رضوی برای توسعه و گسترش ارتباطات موسسه جوانان این آستان مقدس با دانشجویان و نخبگان است. ایجاد چنین فضایی متناسب باروحیه دانشجویان و جوانان یکی از نیازهای اساسی کشور است.

ظرفیت بالای دانشجویان غیر ایرانی در حوزه تمدن اسلامی

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ضمن اشاره به بحث ضرورت تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، ابراز کرد: ظرفیت دانشجویان غیر ایرانی در حوزه تمدن جمهوری اسلامی خیلی مهم و مؤثر است که به برکت وجود امام رضا«ع» این ظرفیت عظیم فرهنگی، دینی و معنوی جهت تحقق موضوع تمدن اسلامی بسیار ارزشمند است.
وی ادامه داد: در راستای تحقق این مهم، دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی توانسته است برای اولین بار میزبان ظرفیت حدود ۱۰۰۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی در مشهد مقدس باشد.

برنامه‌های راهبردی موسسه جوانان همگام با گام دوم انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، ضمن تأکید بر نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با تکیه‌بر بیانیه گام دوم انقلاب و نقش پررنگ جوانان در آن، عنوان کرد: ازآنجاکه موسسه جوانان آستان قدس بانام حضرت رضا«ع» در مشهد مقدس متبرک شده است و ظرفیت مناسبی را برای تربیت جوانان انقلابی و ولایی و البته متخصص و متعهد دارد، می‌تواند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی آموزشی و اردوهای این‌چنینی، جوانان بسیاری که دانشجو هستند و جز نخبگان کشور ، آینده‌سازان ، مدیران و تصمیم گیران آینده می‌باشند را در دل خود پرورش دهد و همگام با بیانیه گام دوم انقلاب قدم بردارد.
وی با اشاره به تعلق جوانان به امامت و اهل‌بیت«ع» و به‌ویژه حضرت رضا«ع» افزود: تعلق جوانان به امامان بستر مناسبی را فراهم می‌کند تا بتوانند در کنار مضجع شریف امام رضا«ع»، آموزش، یادگیری و تربیت‌ها را با اثرگذاری و پایداری بیشتری در ذهن خود بپذیرند.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.