قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛
«کاروان‌های زیر سایه خورشید»؛ تسکین بخش قلب محبان اهل‌بیت(ع)

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال جاری و اعمال محدودیت‌های زیارت طی سه ماه گذشته، حضور«کاروان‌های زیر سایه خورشید» در سراسر کشور تسکین بخش قلب داغدار دلدادگان و عاشقان حضرت رضا(ع) است.

مصطفی خاکسار قهرودی عصر امروز دوشنبه ۲ تیرماه در آیین «بدرقه کاروان‌های زیر سایه خورشید» که با حضور اعضای این کاروان‌ها در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، ضمن عرض تبریک آغاز دهه کرامت، اعزام خادمان حضرت رضا(ع) در قالب کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر کشور را یک ماموریت مهم برای آستان قدس رضوی دانست و اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا، امسال سال ویژه‌ای را همراه با شرایط ویژه تجربه می‌کنیم که این شرایط ، بر کاهش برنامه‌های دهه کرامت تاثیرگذار بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های اعزام امسال خدام حضرت رضا(ع) در قالب کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر کشور، نگاه خاص مردم به شما نمایندگان آستان قدس رضوی است، گفت: سال جاری با توجه به اعمال محدودیت‌ برای زیارت حضرت رضا(ع)، دلدادگان و عاشقان اهل‌بیت(ع) داغدار سَلب توفیق زیارت حضوری امام هشتم(ع) شدند و از این رو داغ بزرگی بر دل آن‌ها مانده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: فاصله ایجاده شده از لحاظ بُعد مکانی برای دلدادگان و محبان اهل‌بیت(ع) موجب عمیق‌تر شدن ارتباط دلی و قلبی مردم با حضرت رضا(ع) شده است.
خاکسار قهرودی خطاب به اعضای کاروان‌های «زیر سایه خورشید» گفت: با توجه به شرایط مذکور، مردم به محض مشاهده پرچم متبرک حضرت رضا(ع) و خدام امام رئوف، داغ‌ دلشان التیام می‌بخشد چراکه شما رسولان این مکان قدسی هستید لذا در زمان ارتباط با مردم به عنوان یک الگو باید مراقب رفتار، کردار و گفتارتان باشید.
وی بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط اعضای کاروان‌های «زیر سایه خورشید» تاکید کرد و افزود: رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرید و همچنین مردم را به رعایت مسائل بهداشتی تشویق کنید چراکه تذکر این مسائل پیغامی است که در حاشیه این سفر توسط خدام آستان قدس رضوی به مردم ابلاغ می‌‌شود؛ ضمن اینکه انشاءالله رعایت نکات بهداشتی باعث می‌شود حتی گوشه‌ای از این ماموریت خطیر و سنگین مخدوش نگردد.
گفتنی است؛ در ابتدای این آیین باشکوه، محمدحسین استادآقا؛ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گزارشی از ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی این بنیاد به مناسبت دهه کرامت ارائه کرد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.