آیت الله علم الهدی در موسسه جوانان
تعمق در آموزه‌های دینی لازمه نسل جوان امروز است

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مشکل امروز جامعه ما این است که رشد احساسی دینی نسل جوان ما بیشتر از مطالعات مذهبی و تعمق در آموزه‌های دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، آیت الله علم الهدی در ویژه برنامه «جاماندگان اربعین» که همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و موسسه جوانان آستان قدس رضوی در فضای باز موسسه و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه نسل سوم و چهارم انقلاب از نسل اول به لحاظ رشد معنوی پیشرفته‌تر هستند زیرا در دل انقلاب متولد شدند و در بستر آن رشد کرده‌اند.

امام جمعه مشهد در ادامه خاطر نشان کرد: پیادره روی اربعین حسینی در واقع حرکتی احساسی در راستای عشق و دلدادگی به ساحت سید الشهداست که خوشبختانه همه ساله در نمایشگاه بزرگ اربعین شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: حرکت ۲۰ میلیونی اربعین حسینی به دشمنان این را فهماند قدرت اسلام و مسلمانان به قدری زیاد است که انقلاب را از حوزه داخلی کشور به تمام کل دنیا صادر کرده است و حاصل آن بیداری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه سخنان خود به نشانه‌های مومن از دیدگاه امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار پنج شاخصه را برای ویژگی‌های ظاهری فرد مومن برشمرده‌اند؛ اقامه ۵۱ رکعت نماز (مجموع واجبات و مستحبات)، خواندن زیارت اربعین، انگشتر عقیق در دست راست کردن، در سجده پیشانی بر خاک نهادن و «بسم الله الرحمن الرحیم» را در نماز بلند گفتن از جمله این نشانه‌هاست.

وی با طرح این سوال تناسبی این علامات که امام حسن عسگری(ع) به عنوان نشانه های مومن معرفی می کنند چیست؟ گفت: فرمایشات امام در محور جامعه‌سازی شیعه بیان شده است و ما زمانی از یک جامعه سالم برخورداریم که افراد آن جامعه در جریانات اجتماعی خود از سرمایه عظیم ارتباط با خدا برخوردار شوند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز تمام بینش‌های جامعه شناسانه اعتقادشان بر این است که یک جامعه قوی از ارتباطات بیشتری برخوردار است و امام حسن عسگری(ع) در فرمایشات خود برای اینکه جامعه شیعه از قوت بیشتری برخوردار شود توصیه می کنند که ارتباط افراد با خدا بیشتر شود از همین رو یکی از نشانه‌ها را خواندن ۵۱ رکعت نماز معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سایرعلائم مومن در یک فلسفه اجتماعی قابل تعبیر است، ادامه داد: مسجود ما خاک است و ما سجده بر خاک می نهیم و نکته قابل توجه اینجاست که ما سر بر پوشیدنی‌ها وخوراکی‌ها نمی‌گذاریم این مهم یکی از علائم مومن است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه رسالت امام حسن عسگری(ع) و امام هادی(ع) تشکیلات سازی شیعه بود، گفت: رسالت این دو امام بزرگوار این بود که مردم را آماده دوران غیبت کنند و از آنجایی که در دوران زندگی خود مجبور به تقیه بودند برای اینکه شیعیان همدیگر را بشناسند نشانه داشتن انگشتر عقیق بر دست راست را علامت مومن برشمردند تا از این طریق شیعیان منسجم تر باشند.

وی همچنین نشانه بلند گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» در نماز را از دیگر علائم شناسایی شیعیان از سایر مذاهب ذکر کرد و گفت: امام حسن عسگری(ع) این علائم را برای سازماندهی تشکیلات شیعه در زمان تقیه مطرح ‌کردند.

آیت الله علم الهدی گفت: زیارت اربعین از این رویکی از علائم مومن معرفی شده است که شیعیان در تاریخ متوجه اربعین شوند، زیرا اربعین نقطه نهایی و روز ختم حجم فیزیکی انقلاب سید الشهداست.
وی ادامه داد: ما بسته ای آموزشی را در اختیارداریم که تمامی جریانات دین مدار از روز عاشورا و شهادت امام حسین(ع) تا اسارت اهل بیت(ع) و اربعین را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: پیروزی هر جنگی پس از جنگ ارزیابی می‌شود امام حسین(ع) در قیام عاشورا باب جریانی را گشودند که تا امروز ادامه دارد و با ظهور امام عصر(عج) خاتمه خواهد یافت.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: ما باید ابعاد مختلف قیام عاشورا و اربعین را بررسی کنیم و آموزه‌ها و درسهای آن را در زندگی خود بکار بریم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.