ویژه برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید» در بخش فین و رضوان استان هرمزگان
از عیادت بیمار تا دیدار با خانواده شهیده مدافع سلامت

به گزارش ستاد خبری پانزدهمین دوره ی جشن های مردمی زیر سایه خورشید ، عصر امروز کاروان خدام رضوی در قالب اجرای برنامه‌های «زیر سایه خورشید» بخش دوم برنامه‌های خود شامل سرکشی از بیمار، غبارروبی مزار شهداء، دیدار با خانواده شهید مدافع سلامت و مراسم تبرک جستن به پرچم ضریح مبارک را آغاز کرد.
فضایی معنوی در عیادت از بیمار
این کاروان در ابتدا با همراهی خادمیاران رضوی استان هرمزگان راهی بخش فین شد و در روستای رضوان مورد استقبال حجت‌صادقی بخشدار فین قرار گرفت.
اولین برنامه کاروان «زیر سایه خورشید» در روستای رضوان، عیادت و سرکشی از یک بیمار بود که این برنامه در فضایی معنوی با استقبال پرشور مردم محله انجام شد.
کاروان خدام حرم مطهر رضوی در ادامه در جمع مردمی روستای رضوان در مسجد حضرت اباالفضل علیه‌السلام این روستا حاضر شدند و مقصد بعدی‎شان هم روستای لاور بود.
کاروان «زیر سایه خورشید» در ادامه ضمن استقبال توسط مردم در نقطه ورودی شهر فین مراسم اهتزار پرچم مقدس امام رضا علیه‌السلام در میدان ورودی شهر فین را برگزار کردند.
غبارروبی مزار شهدای گمنام
حضور در گلزار شهدای گمنام شهر فین و غبارروبی و عطرافشانی از دیگر برنامه‌های این کاروان در فین بود.
دیدار با خانواده شهیده مدافع سلامت
این کاروان سپس با حضور بر سر مزار شهیده آرزو باغو شهیده‌ مدافع سلامت استان هرمزگان که در ایام کرونایی به فیض شهادت نائل آمده بود با خانواده وی دیدار کردند. حسن ختام برنامه‌ها هم حضور کاروان در مسجد حضرت اباالفضل علیه‌السلام مارم در شهر فین بود که این مراسم با استقبال پرشور مردم فین همراه بود و مردم دسته دسته برای استقبال از خادمین در خیابان مشرف به این مسجد حاضر شده و استقبال ویژه‌ای به عمل آوردند.
زیر سایه خورشید یک زیارت است
مصطفی رجبیان دبیر جشن‌های مردمی و بین‌المللی «زیرسایه خورشید» استان هرمزگان در جمع مردم روستای رضوان درباره محبت امام رضا علیه السلام اظهار داشت: «در این ایام توفیق نداشتیم در حرم مطهر رضوی باشیم اما به‌واسطه مهربانی حضرت رضا علیه‌السلام، این امام رئوف خادمین خود را مامور کردند تا خود را به محضر مشتاقان و دلدادگان برسانند و بابت این فیض بایست قدردان خداوند و حضرت باشیم که ما را فراموش نکرده است». وی افزود: «یقین بدانید که زیرسایه خورشید یک زیارت است و هر جایی که پرچم مبارک حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام می‌رود یکی از صحن‌های حرم مطهر رضوی است و شما عزیزان نیز زائران حضرت در آن صحن هستید».
هدف از برگزاری زیر سایه خورشید
دبیر جشن‌های مردمی و بین‌اللملی زیرسایه خورشید استان هرمزگان تصریح‌کرد: «۱۵ سال است که مردم ایران اسلامی در ایام دهه کرامت توفیق میزبانی از کاروان‌های رضوی را دارند و این جشن بزرگ به جز ایران اسلامی در ۲۰ کشور دیگر هم برگزار می‌شود و کاروان خادمین همراه با پرچم مقدس در آن‌ها حضور پیدا می‌کنند‌».
رجبیان تصریح‌کرد: «هدف از برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید توسعه معنوی صحن و سرای حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است تا این پیام را مخابره کنیم که همه جای ایران اسلامی جزو صحن امام رضا علیه السلام است و امروز که شما میزبان پرچم امام رضا علیه‌السلام هستید تحت عنایت خاص حضرت قرار گرفته‌اید».
بُعد منزل نبود در سفر روحانی
در این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری روحانی کاروان «زیر سایه خورشید» هم اظهار داشت: «بایست بدانید که شما در محضر امام رضا علیه السلام هستید چرا که بُعد منزل نبود در سفر روحانی و یقین بدانید که امام رضا علیه‌السلام به شما نزدیک است و هر موقع که شما دلتان هوای صحن و سرای با عظمت او را می‌کند و سلامی به این امام می‌دهید حضرت قبل از سلام شما توجه خاص به شما داشته و مورد عنایت قرار داده است». وی ادامه داد: «انس قلبی و ارتباطی که شما دارید و عرض ارادتی که به پرچم نشان می‌دهید نشانگر این امر است که اگر خود امام رضا علیه السلام یا امام زمان(عج) را درک می‌کردید محبت خاص از خود به وجود قدسی آقا نشان می‌دادید و چه بسا جزو یاران او می‌شدید».

محبتی که باعث سعات است
حجت‌الاسلام جواهری با تاکید بر این‌که محبتی که مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت از خود نشان می‌دهند عامل موثری در سعادت است افزود: «روایت داریم اگر کسی برای زیارت امام رضا علیه‌السلام در سرما و گرما اذیتی را متحمل شود آتش جهنم بر او حرام می‌شود؛ پس باید این دقایقی را که توفیق داریم با اسم و مدح اهل‌بیت دور هم جمع شویم قدر بدانیم و واقف باشیم که قطعا این عرض ارادت‌ها بی اجر نخواهد بود».

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.