به مناسبت دهه کرامت صورت گرفت؛
اهتزاز پرچم سبز رضوی در تنگه هرمز

به مناسبت دهه کرامت کاروان رضوی پرچم صحن و سرای حضرت شمس‌الشموس علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را در پهنه آبی نیلگون خلیج همیشه فارس به صورت نمادین به اهتزاز درآوردند.

به گزارش ستاد خبری پانزدهمین دوره ی جشن های مردمی زیر سایه خورشید، کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان صبح امروز بعد از حضور در جمع پرسنل و افسران یگان‌های مستقر نظامی و انتظامی شهرستان ابوموسی اعم از فرماندهان یگان‌های مستقر نیروی دریایی سپاه، دریابانی، نیروی انتظامی، مرزبانی و … در مسجد جامع جزیره بوموسی راهی مقر فرماندهی ناوگروه شهید اسحاق دارا شد.
در این مراسم نیروهای نظامی ناوگروه با استقرار در اسکله قایق‌های تندروی نیروی دریایی سپاه مراسم احترام به پرچم مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را اجرا کردند و در ادامه پرچم مطهر بارگاه نورانی و باصفای حضرت رضا علیه‌السلام را زیارت کردند.
در این مراسم نبات متبرک آستان مقدس سلطان علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام در بین دریادلان سبز جامه نیروی دریایی سپاه توزیع شد.
کاروان رضوی در ادامه سوار قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه پاسداران شدند و تا محدوده تنگه فوق استراتژیک هرمز رفتند و پرچم صحن و سرای حضرت شمس‌الشموس علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام را در پهنه آبی نیلگون خلیج همیشه فارس به صورت نمادین به اهتزاز درآوردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواهری روحانی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در جمع پرسنل ناوگروه شهید دارا اظهارداشت: امروز پهنه آبی جمهوری اسلامی ایران یکی مهمترین نقطه‌های نظام است چرا که بسیاری از نیازهای کشور از طریق دریا برطرف می‌شود و امنیت آن موجب امنیت اقتصادی و تجاری کشور می‌شود.

وی افزود: تنگه هرمز به مانند تنگه احد نظام اسلامی است و لحظه‌ای غفلت از این پهنه فوق استراتژیک می‌تواند به دشمنان اجازه خیالات خام برای نقشه‌چینی‌هایی بر علیه ملت بزرگ ایران بدهد اما دریادلان نیروی دریایی سپاه بدون هیچ سستی و اغماضی امنیت این پهنه را تامین کرده‌اند و اجازه نداده‌اند دشمنان خیال خامی در سر بپرورانند‌.

روحانی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان تصریح‌کرد: بدانید که امروز نگاه ملت بزرگ ایران به شما عزیزان است که در این شرایط آب و هوایی بعضا دور از خانواده‌ها و شهرهایتان از تنگه احد نظام اسلامی حراست می‌کنید و یقین بدانید شما تحت عنایت خاص حضرت رضا علیه‌السلام هستید بنابراین ترس در دل راه ندهید و مستحکم راهی که در آن هستید را ادامه دهید.

حجت‌الاسلام جواهری عنوان‌کرد: رشادت‌های شما موجب شده است که آمریکایی‌ها که روزی برای شرق و غرب عالم قلدری می‌کردند و با ارده آن‌ها در همین کشور شاه و حاکمیت‌ها تغییر می‌کرد اما امروز آن‌ها برای حضور در آب‌های بین‌المللی و آزاد نزدیک به آب‌های سرزمینی ایران باید حساب پس بدهند و با ترس و لرز تردد کند و این امر با رشادت‌های شما ممکن شده است.

وی خاطرنشان کرد: یقینا عشق به حضرت رضا علیه‌السلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام مایه قدرت، قوت و اقتدار مدافعان حریم ولایت در مرزهای آبی و خاکی میهن اسلامی است.

کاروان زیرسایه خورشید در لدلنع در جمع گردان‌های دیگری از این جزیره حضور پیدا کردند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.