همزمان با ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام؛
اجتماع چند‌هزار نفری امام رضایی‌ها در بندرعباس برگزار شد

همزمان با شب ولادت  حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام اجتماع چند‌هزار نفری امام رضایی‌ها با حضور کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم مطهر رضوی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری پانزدهمین دوره ی جشن های مردمی زیر سایه خورشید، همزمان با شب ولادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها در آستان مقدس امامزاده سید مظفر علیه السلام شهر بندرعباس با حضور کاروان زیر سایه خورشید و خادمان حرم مطهر رضوی برگزار شد.

آیت الله سید محمد علی معصومی استاد حوزه و دانشگاه در این اجتماع هزاران نفری مردم بندرعباس اظهارداشت: ملت ایران در عشق به حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام بی‌نظیر هستند و همواره ارادت خود را به این امام بزرگوار نشان داده‌اند چنانچه در ماجرای عزیمت حضرت به مشهد در ورودی شهر نیشابور ۴هزار نفر با لوح‌های زرین به استقبال حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام آماده بودند تا بیانات گهربار حضرت را ثبت کنند.

وی افزود: حضرت در جمع مردم نیشابور حدیث سلسله الذهب را به نقل از پدران گرامی خود تا پیامبر گرامی اسلام و خداوند متعال نقل کردند بدین شکل که کلمه لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَهُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا و معنی این‌ حدیث گهربار این است که کلمه «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» دژ و حصار من است. پس هر کس داخل دژ و حصار من شود، از عذاب من ایمن خواهد بود اما حضرت شرطی برای ورود و ماندگاری به این‌ دژ محکم قرار داده است و آن هم أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا یعنی پذبرفتن ولایت‌آقا امام رضا علیه‌السلام و به تبع آن همه معصومین علیهم السلام است.

معصومی بیان‌کرد: برای ورود به دژ محکم خداوند متعال باید ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری خود را تقویت کنیم و اینکه امام رضا علیه‌السلام در جمع مردم ایران از بین اینهمه‌ حدیث این سخن گهربار را بر زبان جاری می‌کند نشان می‌دهد که ایشان امروز ملت ایران را می‌دیده است و راه رسیدن به خدا و ورود به دژ محکم لا اله الا الله را با ولایت مشخص کرده است.

وی تصریح کرد؛ مردم ایران اگر شما می‌خواهید در مسیر امان الهی حرکت کنید باید تابع ولایت باشید، لااله الا الله‌‌ِ تنها و گفتاری انسان را هدایت نمی‌کند بلکه لااله الا الله عملی زیر سایه ولایت ما را به دژ محکم خداوند و امان می‌رساند و امامین انقلاب نیز بر همین مبنا انقلاب را به پیروزی رساندند؛ امامین این انقلاب آیا غیر از توحید الهی را دنبال کردند؟ خیر ! و از این بابت حرکت آن‌ها علوی، فاطمی و رضوی بود و الّا اگر ذره‌ای غیر از این بود هیچ وقت نمی‌دیدیم که انسان آزاده‌ای مانند آیت‌الله بهاءالدینی که برای رهبر انقلاب تمام قد بایستد.

وی خاطرنشان کرد: این روزها دیدیم که عده‌ای غافل با ساخت فیلم عنکبوت مقدس توهین را به امامان شما علنی کرده‌اند و خط های قرمز را در نوردیدند که علت آن سکوت در برابر توهین به ولایت بوده است، وقتی به ولی شما توهین کردند و جلوگیری نکردید به امامتان هم توهین می‌کنند اما ما اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم که ما در دهان کسانی می‌زنیم که به امام ما توهین کنند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.