آغاز به کار نمایشگاه بزرگ هم‌افزایی ۱۱۳ تشکل فرهنگی و اجتماعی

به همت ‌موسسه جوانان آستان قدس رضوی، نمایشگاه بزرگ رویداد هم‌افزایی ۱۱۳ تشکل و فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی افتتاح شد.

، مراسم آغاز به کار رویداد هم افزا ویژه فعالان فرهنگی و اجتماعی، صبح امروز ۱۸ آبان‌ماه، با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سید احمد عبودتیان دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت و یعقوب‌علی‌ نظری استاندار خراسان رضوی در محل سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

در رویداد هم افزا با توانمندی های باور نکردنی مردمی آشنا شدیم

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی به کارکردهای این رویداد اشاره و تصریح کرد: وقتی ما می‌خواهیم کار را به مردم بسپاریم و دولت مردمی داشته باشیم، شناخت ظرفیت های مردمی از مهم ترین ابزار آن است که یکی از کارکردهای ویژه این رویداد، آشنایی مسئولان و کارگزاران با تشکل ها و ظرفیت های مردمی است.

سید احمد عبودتیان ابراز کرد: در واقع این رویداد بستری را ایجاد می کند که مجموعه‌های توانمند ظرفیت و توان خود را به مسئولان نشان دهند و بین‌خودشان نیز اشتراک محتوا کنند. از همین رو این اقدام کار بابرکتی است که با ابتکار موسسه جوانان آستان قدس رضوی امروز افتتاح شد و می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

عبودتیان تصریح کرد: امروز در این رویداد با ظرفیت‌های باور نکردنی مردمی که به صورت حرفه‌ای، چابک، موثر، سریع، اثر بخش و ارزان ظاهر شده‌اند مواجه شدیم و در واقع می‌توان با این ظرفیت‌ها، ساختارها را کوچک کرد و کار را پر ثمرتر ادامه داد.

وی ادامه داد: قرآن کریم مردم را معدن طلا و الماس معرفی کرده است که بخشی از این معدن، امروز در قالب تشکل های مردمی در این رویداد بروز و جلوه کرده است.

دستیار رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت در ادامه از مسئولان استانی خواست با ظرفیت‌های مردمی در این رویداد بیشتر آشنا شوند و به فعالان فرهنگی نیز توصیه کرد این فرصت را غنیمت شمرده و تجربیات را با یکدیگر به اشتراک گذارند.

مردمی بودن مهم ترین ویژگی این نمایشگاه

یعقوب علی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این گفت گو، مهم ترین مزیت این نمایشگاه را مردمی و بر پایه فرهنگی و اجتماعی بودن آن ذکر کرد و گفت: مباحث و مسائل روز جامعه همچون تغذیه  اجرائیات، مسائل اجتماعی، ازدواج، فرزند آوری، معظل طلاق و… در این نمایشگاه مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما باید برای حل مشکلات و چالش ها سراغ مردم و به ویژه کسانی که مسائل را درک کردند و از توان مردمی در بخش های نرم افرادی و حوزه عملیاتی استفاده کرده‌اند برویم.

نظری خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند جسارت جوانی اگر با تجربه گذشته ترکیب شود حتما راهگشای حل مسائل خواهد بود، در واقع این نمایشگاه مصداق نگاه مردمی و حضور مردم در صحنه و درک معظلات است.

 

عرضه ۹ عرصه در نمایشگاه
این رویداد ویژه در قالب عرصه‌های اجتماعی، تربیتی و آموزشی، جریان رسانه و هنر، حوزه خانواده، سبک زندگی عفیفانه، کتاب و کتاب‌خوانی، صنایع خلاق فرهنگی و عرصه فکر و اندیشه، با هدف ایجاد بستری مناسبی برای ارتباط و اتصال موثرتر افراد، موسسات و مجموعه‌ها، ارائه دستاوردها، توانمندی‌ها و تجربه زیسته، ارتباط با مدیران و مسئولان برای ایجاد شبکه‌های تخصصی مردمی به عنوان همیاران دولت، شکل گرفته است.
این خبر حاکی است، این رویداد طی دو روز ۱۸ و ۱۹ آبان ماه جهت حضور علاقه‌مندان از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل سالن نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در باب الجواد حرم مطهر رضوی دایر است، تا موسسات و مجموعه‌های مردمی پیشران، محور هم‌افزایی و انتقال تجربه در بین فعالان فرهنگی اجتماعی استان قرار گیرند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.