هشتمین دوره رویداد مجازی «بی‌نهایت»
یک ماجراجویی مُهیج برای کشف حقیقت

«ما مسافر سفر بی‌نهایتیم». همه چیز با این جملهٔ اسرارآمیز شروع می‌شود و بعد از آن کافی است تا مسافر دهه هشتادی این سفر، عدد ۵ را به ۱۰۰۰۸۸۸ پیامک کند.

سفری برای کشف ناشناخته‌ها و نادانسته‌ها، سفری ویژهٔ جوانان و نوجوانان. آن‌ها که بارها سؤالات مختلفی در مورد دین یا انسان‌شناسی برایشان پیش‌آمده و ذهنشان را درگیر کرده است.
سؤالاتی چون چرا انسان آفریده شده است؟ یا این‌که خدایی که این‌قدر مهربان هست چرا جهنم را خلق کرده؟ یا… این‌ها سؤالاتی است که شاید در این دوران، بیشتر از هر زمانی به ذهن انسان خطور کند و تبدیل به دغدغه‌های ذهنی این نسل شود، ازاین‌رو مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برای پاسخگویی به این سؤالات و رفع نیاز دهه هشتادی‌ها در حوزهٔ دین‌داری، دست به اجرای برنامه‌ای متفاوت و خاص زده است، برنامه‌ای که امسال برای هشتمین دوره متوالی اجرا می‌شود، این رویداد مجازی که «بی‌نهایت» نام دارد، راه‌حلی مطمئن و جذاب برای دهه هشتادی‌هاست تا به‌آسانی پاسخ سؤالاتشان را بگیرند.

 بی‌نهایت، زاویه دید جدیدی برایم ساخت
دخترک بادقت به صفحه رایانه همراهش خیره شده است، آن قدر محو کلیپی که پخش می‌شود شده که نمی‌تواند برای لحظه‌ای چشمش را از صفحه بردارد. زهرا ۱۵ سال دارد و تازه با طرح «بی‌نهایت» آشنا شده است.می‌گوید با لذت تمام کلیپ‌ها را تماشا می‌کند و باذوق ادامه می‌دهد: با دیدن کلیپ‌های بی‌نهایت، زاویه دید جدیدی پیدا کرده‌ام. انگار که چشمانم به روی موضوعاتی که همیشه در موردشان ذهنم درگیر بود و سؤال داشتم باز شده است. زهرا نخستین سالی است که با طرح بی‌نهایت آشنا شده است.
از طریق یکی از دوستانم با این رویداد مجازی آشنا شدم. با وجود تعریف‌های دوستم فکر می‌کردم قرار است ویدئوهایی با محتوای تکراری ببینم. اما دیدن اولین کلیپ کافی بود تا جذب آن شوم و برای دیدن کلیپ‌های بعدی لحظه‌ای مکث نکنم. او از رویداد مجازی «بی‌نهایت» به‌عنوان یک تلنگر برای یافتن حقیقت و جواب سؤال‌هایش یاد می‌کند و می‌گوید: حالا این من هستم که برنامه بی‌نهایت را به دوستانم معرفی می‌کنم و از آن‌ها بازخوردهای خوب و مثبتی می‌گیرم.

 برنامه‌ای با استدلال‌های صحیح
امیرعلی از بچگی ذهن کنجکاو و خلاقی داشته است، به‌طوری‌که با سؤال‌هایش اطرافیانش را هم به فکرکردن وامی‌داشت، او که چند ماهی است همراه با یکی از دوستانش در برنامه‌های مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی شرکت می‌کند از این طریق با طرح «بی‌نهایت» آشنا شده است: «امکان ندارد مطالبی در کلیپ‌های بی‌نهایت بیان شود که بعد از تمام‌شدن این ویدئوها با خودت بگویی خب که چه؟». او در ۱۷ سالگی از دیدن ویدئوها رضایت کامل دارد و ادامه می‌دهد: مطالبی که در بی‌نهایت به آن‌ها پرداخته شده همان چیزهایی است که به‌عنوان یک دهه هشتادی همیشه برایم سؤال بود، اما هیچ‌کس نمی‌توانست جواب درستی به من بدهد. امیرعلی بهترین ویژگی طرح بی‌نهایت را پاسخ سؤال‌هایش با استدلال‌های درست و صحیح می‌داند و تأکید دارد: با دیدن این ویدئوها هم جواب سؤال‌های خودم را گرفته‌ام و هم می‌توانم جواب سؤال‌های دوستانم را بدهم و آنها را ترغیب کنم تا راحت و ساده هر چیزی را، قبول نکنند.

 صددرصد به جواب سؤال‌هایتان می‌رسید
گوشی تلفن همراهش را به دست دوستش داده است و از او می‌خواهد تا یک قسمت کلیپ را بادقت بیشتری تماشا کند. نوید ۱۸ساله است و سال قبل هم کلیپ‌های بی‌نهایت را دیده و دنبال کرده است.
نوید می‌گوید: تا دو سال پیش خیلی وقت و حوصلهٔ این که در کتاب‌ها یا حتی فضای مجازی دنبال سؤالات در مورد انسان‌شناسی بگردم را نداشتم. او که همیشه ترجیح می‌داده با تلفن همراهش بازی کند تا این که برای یافتن جواب یک سؤال جست‌وجوهای زیادی انجام دهد این روزها طرز فکر متفاوتی پیدا کرده است و می‌افزاید: از روزی که با رویداد بی‌نهایت آشنا شدم، خیلی راحت و سریع جواب سؤالاتم را می‌گرفتم. آن هم جوابی که کاملاً قانع‌کننده بود. حتی یکی دو بار که هنوز دلم می‌خواست سؤالات بیشتری بپرسم با پشتیبان برنامه در تماس بودم و او باحوصله برایم توضیح می‌داد.
نوید که برای هم‌سن و سال‌هایش هم توصیه‌ای دارد، تصریح می‌کند: با دیدن ویدئوهای بی‌نهایت، صددرصد به جواب سئوال‌های‌تان می‌رسید. فقط کافی است یک‌بار برای دیدن این برنامه وقت بگذارید.

 جایزه در انتظار دهه هشتادی‌ها
«بی‌نهایت شو»، «کوه یخی»، «مقصد نهایی»، «ریسمان آسمان»، «آن‌سوی مرگ»، «کپسول آسمان» و… برخی از مراحل سفر مجازی هیجان‌انگیز «بی‌نهایت» است که می‌تواند برای هر جوان و نوجوانی جذاب باشد. پس اگر شما هم یک دهه هشتادی هستید و سؤال‌های زیادی در مورد انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی دارید یا دهه هشتادی‌هایی را می‌شناسید که
پرسش‌گر و دغدغه‌مند هستند، کافی است به آپ یا سامانه بی‌نهایت به نشانی https://bn.javanan.org مراجعه کنید یا دهه هشتادی‌ها را با این رویداد مجازی آشنا کنید تا هم جواب سؤالات خود را بگیرند و هم با شرکت در این سفر مهیج، از یک میلیارد جایزهٔ نقدی و کلی جایزهٔ نفیس مانند لپ‌تاپ، دوچرخه، تبلت، تلسکوپ، گوشی و شرکت در اردوی تفریحی مشهد و هزاران جایزه دیگر بدون قرعه‌کشی بهره‌مند شوند.
برای برخورداری از خدمات این برنامه لازم است فقط روزی ۱۵ دقیقه وقت بگذارید و جواب سؤالات را بدهید و مرحله‌به‌مرحله جلو بروید.
هر جا هم در پاسخگویی به مشکل برخورد کردید و سؤالی داشتید با پشتیبان برنامه در ارتباط باشید تا راحت جواب سؤالاتتان را بگیرید. تا دهم مردادماه می‌توانید در این دورهٔ بی‌نهایت ثبت‌نام کنید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.