همزمان با شب رحلت امام خمینی(ره) برگزار شد؛
ویژه برنامه “عهد روح الله” با حضور کاروان رضوی در جزیره هرمز

همزمان با شب رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) ویژه برنامه “عهد روح الله” با حضور کاروان رضوی در جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری پانزدهمین دوره ی جشن های مردمی زیر سایه خورشید، همزمان با شب رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با حضور خادمان حرم مطهر رضوی ویژه برنامه “عهد روح الله” در مسجد جامع جزیره هرمز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فتح‌الله بهزادی امام جمعه جزیره هرمز در این مراسم اظهارداشت: امشب این افتخار را داریم که پرچم متبرک حضرت رضا علیه‌السلام در شهر ما حضور پیدا کند چرا که این‌ پرچم هر کجا که برود مایه خیر و برکت است و لازم است از مدیران محترم رویداد بین المللی زیر سایه خورشید تشکر کنیم که زحمات بسیاری برای برگزاری این مراسمات می‌کشند.
وی افزود: امروز خبر خوشی که وزارت بهداشت به ملت ایران داد این بود که بعد از هزار و ۱۰۰روز دست ک پنجه به کرونا فوتی‌های ناشی از این بیماری به صفر رسید است لذا یقین بدانید که این موفقیات نیز حاصل توسلات و تضرعاتی است که ملت ایران یه محضر حضرت رضا علیه السلام داشتند.
حجت الاسلام بهزادی عنوان‌کرد: در جزیره هرمز حتی یک فوتی هم ناشی بیماری منحوس کرونا نداشتیم و ان‌شالله در ایام تابستان خانواده‌های بسیاری از این جزیره به حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام مشرف خواهند شد.
امام جمعه هرمز تصریح‌کرد: من به صورت مستمر برنامه‌های زیرسایه خورشید در استان هرمزگان را دنبال می‌کنم باید بگویم که این‌ برنامه‌هد به صورت فشرده است و خدام و همراهان آن‌ها در این زحمات بسیاری را می‌کشند اما لازم است مردم بدانند که کسانی که به خادمین امام رضا علیه السلام احترام بگذارند و حرمت آن‌ها را نگاه دارند به خود امام رضا علیه‌السلام احترام کرده‌اند.

وی خاطرنشان‌کرد: خادمین حرم مطهر امام رضا علیه السلام از جایگاه ویژه‌ای بر خوردار هستند چرا که هم خادمی زائرین حرم آقا امام رضا علیه السلام را انجام می‌دهند و هم خودشان زائر امام رضا علیه‌السلام هستند و در روایات داریم که هر کس به زیارت حضرت رضا علیه السلام مشرف شود حضرت در شب اول قبر به فریاد او خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری روحانی کاروان زیر سایه خورشید هرمزگان نیز در این مراسم اظهارداشت: قرآن یک کتاب زنده است یعنی معجزه جاویدان است و بالاترین درجه‌ها که در قرآن در کنار ایمان ذکر می‌شود عمل صالح است بنابراین هیچ‌گاه نمی‌توان این قبیل توجیهات که فقط باید دلت پاک باشد را بپذیریم.
وی افزود: شهدا بزرگترین عمل صالح را انجام دادند و جان خود را فدای دین خداوند کردند بنابراین اگر کسی در انجام تکالیف دینی خود کوتاهی کند باید به او تلنگر بزنیم تا رابطه خود و خدا را اصلاح کند چنانچه شهدای ما هم در این امور موفق بودند و به مقامات عالی دست پیدا کردند.
حجت‌الاسلام جواهری عنوان‌کرد: ما باید ایمان خود را با عمل تقویت کنیم و بدانیم که مومنین با عمل متعهدانه ایمان خود را تقویت می‌کنند و همین امر موجب می‌شود که ترس، خستگی و ناامیدی در او راه نداشته باشد‌ همچون امام راحل(ره) که چون کوهی استوار در برابر توطئه‌ها ایستاده بودند.
وی خاطرنشان ‌کرد: یاران امام زمان در روایت به براده‌های آهن تشبیه شده‌اند و این استحکام و اراده‌‌ی شبیه به براده‌های آهن از عمل همراه با آگاهی ریشه می‌گیرد از این بایست با مطالعه این آگاهی‌ها را افزایش و در مقام عمل در بیاوریم.
این مراسم با مداحی کربلایی مجتبی ریخته‌گر زاده همراه بود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.