دکتر بانکی پور:
مشی توحیدی علامه قاضی الگویی موفق برای نسل جوان است

امیر حسین بانکی‌پور فرد اظهار کرد: جوان امروز عطش شدیدی نسبت به مباحث توحیدی دارد و مشی توحیدی علامه قاضی می‌تواند به عنوان الگویی موفق برای نسل جوان معرفی شود.
به گزارش خبرنگار آستان نیوز، امیر حسین بانکی پور، عضو شورای عالی فرهنگی امروز در نشست تخصصی «شناخت الگوی جوان امروز» که با حضور نخبگان فرهنگی و رسانه‌ای برگزار شد، گمشده جوان امروز را مباحث توحیدی است عنوان کرد و گفت: نسبت به مباحث توحیدی غفلت بزرگی صورت گرفته به طوری که نسل امروز نسبت به مباحث توحیدی عطش شدیدی دارند و سیره عملی و رفتاری عالم گرانقدر علامه سید علی قاضی می‌تواند به عنوان الگویی موفق به نسل جوان معرفی شود.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در نسل جوان نفوذ کنیم باید از طریق زبان توحید با آنها صحبت کنیم ابراز کرد: بسیاری از مشکلات موجود جامعه بخاطر دوری از توحید است و توحید افعالی و نظری علامه قاضی می‌تواند راهگشای حل مشکلات باشد.
بانکی‌پور ایجاد عرفان‌های کاذب و منیت‌ها را دوری از عنصر توحید ذکر کرد و گفت:کلمه «لا الله اله الله» در عین آسانی سخت‌ترین دستور دین است و عام‌ترین و خاص‌ترین پیام دین را منتقل می‌کند.
عضو شورای عالی فرهنگی ادامه داد: علامه قاضی کلید راهیابی به توحید را حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام ذکر می‌کنند و لذا اگر بخواهیم مشی ایشان را دنبال کنیم باید به دنبال مسیری باشیم که ایشان دنبال می‌کردند.
لازم به ذکر است؛ نشست تخصصی «شناخت الگوی جوان امروز» گرامیداشت حضرت آیت الله قاضی با حضور نخبگان فرهنگی و رسانه‌ای کشور پنجشنبه ۲۴ آبان به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی با هدف ارائه الگوهای برتر و هویت بخش به جوان امروزی و تبیین خط اصیل عرفان ناب شیعی بعنوان گمشده تربیتی نسل امروز و تحقق مأموریت معرفت افزایی جوانان و اتصال ایشان به آستان ملکوتی و انسان ساز امام رئوف علیه السلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.