به همت شبکه جوانان رضوی انجام شد
اعزام ۱۰۰۰ جوان رضوی از سراسرکشور به مناطق سیل زده

 

 

 

به همت تشکل‎های شبکه جوانان رضوی  ۱۰۰۰ جوان رضوی از سراسر کشور به مناطق سیل زده اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار آستان نیوز، شبکه جوانان رضوی در حال حاضر با بسیج همگانی تشکل‏های خود در کشور برای مرحله اول و با توجه به نیاز نیروی انسانی در مناطق سیل‎زده، آماده اعزام ۱۰۰۰ نیروی جهادی به این مناطق کشور است که تا به امروز ۵۰۰ نفر از این عزیزان اعزام شده‏اند و علاقه‎مندان به اعزام می‎توانند مشخصات خود را به سامانه پیامک ۱۰۰۰۸۸۸ ارسال نمایند تا در روزهای آتی برنامه‏ریزی اعزام برای آنان نیز انجام شود.

اعضای تشکل شبکه جوانان رضوی در گلستان از روز ۲ فروردین کار خود را در مناطق سیل‎زده گنبدکاووس، آق‎قلا و گمیشان آغاز کرده و در مرحله اول پس از خروج آب از گنبدکاووس بیش از ۱۰۰ منزل لایروبی و به خانواده‎ها تحویل داده شده است.

اعضای این شبکه تا امروز ۱۰ هزار پرس غذای گرم در مناظق سیل‎زده استان گلستان طبخ و توزیع کرده اند، همچنین بیش از ۸۰۰ نفرروز نیروی جهادی توسط شبکه جوانان رضوی استان گلستان در مناطق آسیب دیده فعالیت کرده است.

مدیریت ستادی توزیع اقلام غذایی در مناطق آسیب دیده برعهده اعضای شبکه جوانان رضوی استان گلستان بوده که در ادامه و بعد از فرونشست آب از شهرستان‏های گمیشان و آق‎قلا، لایروبی منازل و تنظیف آنها در برنامه خواهد بود.

همچنین اعضای این شبکه از ۵ فروردین در مناطق سیل‎زده استان لرستان حاضر شده و پخت و توزیع بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم تا امروز ، بسیج ۴۵۰ نفر نیروی جهادی در استان، استقرار و فعالیت ۲ بیل مکانیکی بایکت و ساماندهی و بسترسازی اسکان گروه‏های جهادی حاضر در پل‎دختر توسط اعضای تشکل شبکه جوانان رضوی استان لرستان انجام شده است.

در استان خوزستان نیز اعضای شبکه از ابتدای وقوع سیلاب تا امروز بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و میان سیل‎زدگان توزیع‎ کرده‎اند ، همچنین ۱۵ نیسان حاوی موادغذایی و پوشاک در مناطق مختلف توزیع شده است.

لازم به یادآوری است در جریان زلزله کرمانشاه این شبکه که بالغ بر ۳ هزار تشکل مردم نهاد را شامل می‎شود با بسیج و فراخوان عمومی ۲۲ تریلی، ۲۷ کامیون و ۱۲ نیسان موادغذایی و اقلام مورد نیاز را به مناطق زلزله زده فرستاد، همچنین احداث یک آشپزخانه با ظرفیت پخت روزانه ۷ هزار پرس غذای گرم و ساخت و ارسال ۳۲ کانکس برای زلزله زدگان کرمانشاه را برعهده داشته است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.