حجت الاسلام شیخ حسن وکیلی
راه نجات در دنیای معاصر محبت به خدا است

 

حجت الاسلام شیخ حسن وکیلی گفت: راه نجات در دنیای امروز به خصوص برای تربیت جوانان و نوجوانان، ایجاد جرقه محبت خداوند در دل آنها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن وکیلی در شام غریبان امام حسین(ع) در مراسم عزاداری حسینیه مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، گفت: نهایت سعادت و سیرانسان حرکت به سوی خداوند است که اگر این مفهوم را درست تفسیر کنیم از درونش خوشی‎ها و لذایذ عجیبی می‎جوشد که انس با خدا و ارتباط با خدا چه محبت و آرامشی به دنبال دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی پای به این دنیا می‎گذاریم و به قولی زندگی خاکی خود را آغاز می‎کنیم، جاذبه‎ها از همه طرف ما را به سوی خودشان دعوت میکنند، دنیای دیدنی‎ها و بوییدنی‎ها و شنیدنی‎ها؛ یعنی عالم حس ما را در درون خودش نگه می‎داردو اجازه نمی‏دهد ما این پرده‎های عالم حس را کنار بزنیم و وارد عوامل دیگر شویم.

شیخ حسن وکیلی تاکید کرد: اگر خواسته باشیم دین را در یک جمله خلاصه کنیم، دین برنامه سفر و گذر ما از عالم حس به عالم ملکوت است و در این راه قطعه‎های گمشده‎ای وجود دارد که ما را از حرکت به سوی عوالم ملکوتی محروم می‎کند، یکی از این عوامل عدم شناخت کامل نسبت به دستورات انبیاء و اولیاء الهی است.
این استاد حوزه در ادامه گفت: یک کلید گمشده در دینداری متشرعین ما، محبت به خدا و برای خدا و بغض در راه خدا است. اگر دینداری ما، دینداری صحیح و روش‎مندی باشد، در محاسبه نفسمان باید ضریب محبت به خدا هر روز افزایش پیدا کند و اگر تغییری در محبتمان و سوز و گدازمان نسبت به معبود ایجاد نشده باید پی ببریم آنطور که باید دینداری نکردیم.
وی با بیان این مطلب که آن چیز که می‎تواند انسان به آن چنگ بزند و به عوالم ملکوتی پرواز کند، محبت به خدا و در راه خدا و بغض در راه خدا است؛ گفت: اگر انسان بخواهد به طرف ملکوت پرواز کند، باید به آن بالا تمسک بجوید، اعمالی که ما انجام میدهیم از نماز و روزه و امثال اینها، هیچکدام توان بالا بردن انسان را ندارند مگر اینکه چاشنی محبت به آنها اضافه شود.

استاد وکیلی با بیان روایتی از امیرالمومنین(علیه السلام) گفت: کسانی که عبادت می‎کنند، سه دسته هستند، یک دسته آنهایی که از ترس جهنم عبادت می‎کنند که این عبادت‎ غلامان و نوکران است، یک دسته هستند که از شوق بهشت عبادت می‏کنند که این عبادت تجار وکاسب‎کاران است و البته گروهی تنها از سر محبت، خداوند را عبادت می‎کنند و خود را در هیچ می‎نگرنند و معترف به عبودیت خداوند و بندگی خود هستند.

حجت الاسلام وکیلی در پایان گفت: این ایام محرم ایام عشق‎ورزی و محبت ورزیدن به سیدالشهدا(علیه السلام) است و در بین ائمه اطهار (علیم السلام) محبت سیدالشهدا یک اختصاصی دارد نسبت به دیگران، چراکه درب رحمت سیدالشهدا علیه السلام گشاده‏تر از دیگران است.

لازم به یادآوری است، موسسه جوانان آستان قدس رضوی به مدت شش شب میزبان هزاران عزادار سیدالشهدا(علیه اسلام) بوده است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.