حجت الاسلام و المسلمین پناهیان
شهید سلیمانی یک رزمنده متفکر بود

 

 

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان گفت: سردار شهید سلیمانی به معنای واقعی یک رزمنده متفکر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در این نشست که با موضوع شاخص های مجلس تراز در گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد، اندیشیدن را یکی از عبادت های بسیار برجسته در دین اسلام عنوان کرد و گفت: یک ساعت تفکر از سال ها عبادت و تحجد بالاتر است و خود دین نیز به گونه ای طراحی شده که بدون تفکر نمی شود آن را پذیرفت یا دینداری کرد.

وی افزود: اگر از یک جامعه تفکر گرفته شود، بعد از آن دین گرفته خواهد شد و حتی بعد از اینکه اعتقادات دینی را از طریق تفکر دریافت کردیم هنوز کار تفکر پایان نیافته است و در مقام تشخیص تکلیف نیز باید تفکر کنیم و در این زمینه کسانی هستند که ما را از تفکر بازدارند یا سعی می کنند تفکر غلط را در ما ایجاد کنند.

وی روز گذشته در جمع جوانان دانشجو گفت: انسان به صورت غریزی اصول تفکر صحیح را دارد ولی فریب های زیادی نیز وجود دارد که می تواند انسان را از تفکر صحیح باز دارد و الان در جامعه بیشتر از تفکر صحیح نگران فکر نکردن هستیم.

سخنران این نشست بزم اندیشه در ادامه گفت: یک سبک زندگی در حال تحمیل به جامعه است که مردم را وادار به فکر نکردن می کند کسی که مدام به دنبال چیزهای جذاب در فضای مجازی است کم کم قدرت تفکر از او سلب می شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در انتخابات مردم نتیجه تفکر خود را عرضه می کنند، گاهی با تبلیغات می خواهند جای تفکر را بگیرند اما تبلیغات دینی جای تفکر را نمی گیرد، دین می خواهد با تفکر راه صحیح را پیدا کنید و با تفکر در قرآن می توان به لذت آن رسید.

تحلیلگر نشست تحلیل و ایده پردازی گام دوم انقلاب با بیان ارزش تفکر در انتخابات گفت: یکی از ابزارهای اندیشیدن مطالعه است. مطالعه بیشتر از دیدن صحنه های جذاب انسان را به تفکر وا می دارد و برای اهل تفکر شدن باید محصولات اندیشه دیگران را مطالعه کرد تا به مقام اندیشیدن رسید.

وی تصریح کرد، باید وقتی را برای اندیشیدن در موضوعات مختلف اختصاص داد و مرز بین انقلابی بودن و غیر انقلابی بودن و مواضع درست داشتن یا مواضع نادرست داشتن، اندیشیدن است.

وی افزود، اگر سیاسیون ما در مواضع خودشان به تفکر بپردازند حتما در مواضع خود به درستی خواهند رسید و امیدوارم حرکت های فرهنگی ما در جامعه منجر به بالا بردن سطح تفکر در جامعه شود.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم کافه کتاب مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) نیز با حضور دانشجویان و علاقه‎مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی افتتاح شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.