نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:
شاعران با زبان هنر ظالمان و مستکبران را رسوا کنند

بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: شاعران با زبان هنر ظالمان و مستکبران را رسوا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح سه‌شنبه در مراسم استقبال از خدام حرم مطهر رضوی اظهار کرد: جایگاه هنر و به ویژه شعر در ترویج و گسترش فرهنگی رضوی بسیار برجسته و تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ارزش شعر به عنوان هنر در محتوای آن است، بیان‌کرد: شعر با محتوا در حقیقت یک نوع حکمت و دارای بار علمی است.

عبادی با تأکید بر اینکه حتی بزرگانی چون ملا هادی سبزواری منطق و فلسفه را در قالب شعر مطرح کردند، افزود: ارزش شعرهای مولوی نیز به واسطه محتوای عرفانی و علمی آن است.

وی گفت: اگر شعر و مطلبی در قالب نظم از نظر فنی در اوج هنر بوده ولی محتوا نداشته باشد نمی‌توان از آن بهره‌مند شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه در طول تاریخ و امروزه اشعار شاعران ایران زمین و خراسان‌جنوبی از محتوای بسیار عمیقی برخوردار بوده و بسیاری از آنان در مدح و منقبت اهل بیت (ع) سروده شده است.

عبادی با تأکید بر اینکه ارزش دیگر شعر نیز به هدف از سرودن آن شعر است، بیان‌کرد: ما به دنبال شعر هدفمند در راستای ترویج بندگی خدا هستیم و اینکه شاعر با زبان ماندگار هنر احقاق حق کرده و باطل را با صراحت رسوا کند.

وی گفت: در زمانه ما شرایط برای احقاق حق و رسوا کردن باطل با زبان هنر و شعر بسیار مساعد است چرا که استعمارگران و ظالمان بیش از هر زمان دیگری رسوا شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم اروپا خود مشتری تفکرات اسلامی بوده و فریاد عدالت‌طلبی سر می‌دهند، ادامه‌داد: در حقیقت به جز اسلام و انقلاب متکی به دین چه مکتبی می‌تواند عدالت را هدیه دهد.

حجت‌الاسلام رحیمی روحانی کاروان زیر سایه خورشید نیز در این مراسم اظهار کرد: در سیزدهمین سال متوالی جشن‌های زیر سایه خورشید را برگزار می‌کنیم تا بتوانیم شادی فرهنگ اسلامی و رضوی را در کشور منتشر کنیم.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.