با حضور تولیت آستان قدس رضوی
سامانه جامع آموزشی تعاملی عالم آل محمد رونمایی شد

آئین رونمایی از سامانه جامع آموزشی تعاملی عالم آل محمد با حضور تولیت آستان قدس رضوی در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، این موسسه با هدف کادرسازی برای انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر رفع دغدغه مقام معظم رهبری در ساخت و تربیت نیروی جوان و مومن انقلابی اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع آموزشی تعاملی عالم آل محمد(ع) کرده است.

 

از جذابیت‌ها و مزایای این سامانه می‎توان به جامعیت مخاطب، محتوا و اساتید، ‌استفاده توأمان بستر سایت و اپلیکیشن اندروید، طراحی مرحله‌به‌مرحله و ایجاد فضای رقابتی بین شرکت‎کنندگان ، پاسخگویی مداوم به سوالات فنی و رفع ایرادات در بخش گفتگو با ادمین و همچنین، پاسخگویی محتوایی در کنار تدریس ها به صورت  آنلاین اشاره کرد.

 

این سامانه آموزشی در چهار سطح و برای چهار گروه مخاطب مختلف طراحی و برنامه‎ریزی شده که طلاب، دانشجویان علوم و معارف و اساتید تربیتی در دوره‎ای با نام برهان؛ جوانان و نوجوانان به عنوان مخاطب در دوره‌ای با نام «بی‌نهایت» با مبانی اعتقادی شیعی  آشنا خواهند شد.

 

در این سامانه، مربیان تربیتی به عنوان سرشاخه‎های دوره‌های فرهنگی در دوره‌ای به نام «تربیت مربی» وفعالان فرهنگی و اجتماعی و مدیران تشکل‌ها  در دوره‌ای با عنوان«سدید» ‎با سرفصل‎هایی همچون، سواد رسانه، مهارت تفکر،مدیریت تشکلی، کادرسازی در گام دوم انقلاب، نگاه تمدنی در عرصه فرهنگی آشنا خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی گفت:رمز مصونیت جوانان از انحرافات تقویت مبانی و پشتوانه‌های معرفتی و معنوی است.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: متأسفانه عمق‌بخشی به معارف اسلام و اهل‌بیت(ع) کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، ما بیشتر به شعارها و هیجانات توجه کرده‌ایم، اما اگر هیجانات، احساسات و شعارها پشتوانه معرفتی و عقلی نداشته باشند، هیچ ارزشی نخواهند داشت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که با توسعه امکانات و ابزار ارتباطی دیگر هیچ مرزی وجود ندارد تاکید کرد: این موضوع می‌تواند یک تهدید یا با عملکرد صحیح فرصتی برای نشر معارف حقه اسلام باشد.

حجت الاسلام مروی با اشاره به فعالیت‌های موسسه جوانان آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از فعالیت‌‌های این موسسه تصریح کرد: جوانان فعال فرهنگی با پرورش و تقویت قوه اراده، هدف خود را ایجاد یک تحول اجتماعی در ایران و سپس کل جهان قرار دهند.

وی همچنین درادامه گفت:مکانی را به‌عنوان پایه و الگو در فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهید و مشهد به‌عنوان شهر امام رضا(ع) شایسته‌ترین مکان است. زائری که به مشهد می‌آید باید تفاوت این شهر با دیگر شهرها را احساس کند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه اضافه کرد: افق فعالیت‌های فرهنگی را باید جهانی دید اما کار را از خانه خودمان شروع کنیم، مشهد و حرم مطهر رضوی باید اولویت فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه جوانان باشد

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.