جشن‌های «زیر سایه خورشید» مکتب اهل بیت(ع) را بین مردم ماندگار می کند

‌قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بزرگترین دستاورد جشن های زیر سایه خورشید را تلاش برای ماندگاری سیره و فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: کاروان‌های زیر سایه خورشید، به خوبی عنصر عاطفی متکی به معرفت و حقیقت را در سراسر کشور به نمایش می‌گذارند و زمینه ساز مانایی و ماندگاری مکتب اهل بیت(ع) می شوند.

به گزارش آستان نیوز، مالک رحمتی؛ در آیین بدرقه کاروان‌ جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید که صبح امروز در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: جشن های زیر سایه خورشید، از طرح‌های اثر بخشی است که از ۱۴ سال گذشته آغاز شده و در این طرح، سفیران امام رئوف با حضور در دورترین نقاط کشور، دل‌های عاشق و ارداتمند اهل بیت(ع) را به آستان مبارک حضرت شمس الشموس(ع) گره می‌زنند.

زدودن اندوه فراق از دل مومنان
رحمتی ادامه داد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) یکی از گره‌گشاترین راه‌ها برای رفع مشکلات است و کاروان زیر سایه خورشید این بستر را فراهم کرده تا مردم عزیزی که به حرم مطهر رضوی دسترسی ندارند، قلب هایشان به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) متصل کنند و به این امام همام متوسل شوند.

وی ادامه داد: خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) با همراه داشتن پرچم‌های متبرک به عنوان سفیران معنوی، عطر رضوی را در گوشه گوشه کشورمان منتشر می‌کنند و مردم با تبرک جستن به پرچم سبز رضوی و امام رئوف(ع)، حال و هوای معنوی خاصی را تجربه می کنند.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) که می‌فرمایند: من فرّج عن مومن فرج الله عن قلبه یوم القیامه گفت، «هر کس اندوه و مشکلی را از مومنی بر طرف کند، خداوند متعال در روز قیامت نیز اندوه را از قلبش برطرف می‌کند»؛ گفت: در واقع کار کاروان های زیر سایه خورشید هم زدودن غم و اندوه دوری از امام رئوف (ع)، از دل مومنان است.

رحمتی ادامه داد: یکی از ابزارهای احیاء سیره اهل بیت(ع)، رساندن پیام و معارف آنان به گوش مردم است، بر همین اساس خدام بارگاه منور رضوی به عنوان سفیران امام رضا(ع) با شعار «خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)»، کلام و سیره ائمه اطهار(ع) را بین مردم نشر می‌دهند و تحولی در شهرها، روستاها و محلات سراسر کشور ایجاد می کنند.

گره زدن دل ها به حرم امام رضا(ع)
وی تصریح کرد: یکی از عناصر اصلی در فرهنگ تشیع که منجر به مانایی و ماندگاری مکتب اهل بیت(ع) می‌شود، جریان عاطفی متکی به حقیقت، به معنای توسل و مناجات‌هایی است که بین مردم با امام ایجاد می‌شود که اگر این رابطه‌ها از ما گرفته شود، دیگر چیزی برایمان باقی نمی‌ماند.

رحمتی، با اشاره به این حدیث که «هل الدین الا الحب و البغض» خطاب به خادمان اعزامی به نقاط مختلف کشور نیز گفت: دین، چیزی غیر از محبت به خوبان و مظلومان و بغض نسبت به دشمنان نیست و شما خادمان در این روزهایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا شرایط زیارت از نزدیک برای همگان فراهم نیست محبت و اهل بیت(ع) را بین مردم گسترش می‌دهید و دلها را به حرم علی بن موسی الرضا(ع) گره می‌زنید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.