خستین شهید مدافع حرم در کاشان میزبان خدام حرم رضوی شد

کاروان زیر سایه خورشید میهمان نخستین شهید مدافع حرم در کاشان شد
پدر و مادر سرگرد پاسدار مهدی طهماسبی نخستین شهید مدافع حرم در کاشان زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی تجلیل شدند.
کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان با حضور در منزل شهید مهدی طهماسبی ضمن تکریم مقام ایثار و شهادت خانواده شهدای مدافع حرم با اهدای تبریکات رضوی و قطعه‌ای از فرش آستان از پدر و مادر این شهید والامقام تجلیل کردند.
پدر شهید طهماسبی با تبیین شخصیت فرزند شهیدش که خادم افتخاری مسجد جمکران و حافظ ۶ جزء قرآن کریم بود
و برات شهادت را اربعین ۹۴ در تشرف به زیارت پیاده‌روی اربعین از سید الشهدا گرفت گفت: توجه به نماز اول وقت، انجام واجبات و پس از آن احترام به خانواده بویژه احترام به پدر و مادر از ویژگی‌های اصلی شهید بود.
عبدالکریم طهماسبی با تاکید بر اینکه نماز شب فرزند شهیدش ترک نمی‌شد اظهار داشت: مهدی احترام عجیبی به پدر و مادر داشت و هر وقت از قم به کاشان می‌آمد، دست من و مادرش را می‌بوسید.
وی خاطرنشان کرد: آقا مهدی یکبار به مناسبت روز مادر گفت من امروز از تمام دانشجویان قول گرفتم که هر کدام به خانه می‌رود دست پدر و مادر خود را ببوسد، می‌خواهم یک قدم از دانشجویانم جلوتر باشم آمدم تا کف پایتان را ببوسم و همین کار را نیز کرد.
مادر شهید طهماسبی نیز با تقدیر از حضور کاروان زیر سایه در بیت این شهید والامقام گفت: مهدی چون در سوریه بود برای حضور در مسجد جمکران و شیفت خدمت افتخاری هر هفته موفق به حضور نبود وقتی از سوریه آمد و به مسجد رفت به او گفتند اینگونه خدمت نمی‌شود کرد باید هر هفته بیایی که گفته بود چشم سه‌شنبه آینده حتمی خواهم آمد که هفته آینده پیکرش بعد از شهادت میهمان مسجد می‌شود.
مبلغ کاروان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه دیدار با این خانواده شهید مدافع حرم رزق معنوی آنها از سوی امام رضا علیه السلام است در خصوص تایید سخنان پدر شهید و رعایت آداب و اخلاق نیکو و حسنه بویژه دست و پای‌بوسی پدر و مادر گفت: همانطور که سردار سلیمانی فرمودند «کسی شهید می‌شود که شهید باشد مهدی طهماسبی نیز شهید بود که شهید شد»
حجت‌الاسلام حسن باقریه یزدی تصریح کرد: دیدار با این خانواده شهید برای کاروان زیر سایه خورشید رزق معنوی آنها با عنایت امام رضا (ع) و دعوت خود شهید به میزبانی از خدام حرم رضوی است.
پدر شهید طهماسبی در پایان این دیدار وصیتنامه و کتابی منتشر شده از دست‌نوشته ‌های شهید را به خدام حرم رضوی هدیه داد.
شهید مهدی طهماسبی سال ۸۴ به عنوان نیروی رزمی به سوریه اعزام و در عملیات الزهرا(س) (آزادسازی خان‌طومان ) حضور داشت. پنج روز پس از دومین اعزام (۱۶ خرداد۱۳۹۵) به همراه دورزمنده عراقی به علت اصابت دو فروند موشک به محل استقرارشان به شهادت رسید. از او دو فرزند بود به نام های امیرمحمد هفت ساله و حسین دو ساله به یادگار مانده است.
امیر بناییان مسوول کاروان، حجت‌الاسلام حسن باقریه یزدی مبلغ کاروان و خادم کشیک اول آستان قدس رضوی، ابراهیم احمدی مداح کاروان و دربان کشیک اول آستان، حسن سلیمانی‌نژاد کفشدار کشیک هفتم آستان و مصطفی علیرضایی کفشدار کشیک چهارم آستان خادمان حرم رضوی هستند که در قالب کاروان زیر سایه خورشید توفیق دیدار با این خانواده شهید مدافع حرم را در کاشان یافتند.
منطقه شمال استان اصفهان با حضور کاروان زیر سایه خورشید ۲۹ خرداد تا یکم تیر و اجرای ۴۰ ویژه برنامه کیفی میزبان خدام حرم رضوی است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.