جشن زیر سایه خورشید ۱۴ ساله شد

جشن زیر سایه خورشید به مناسبت میلاد امام رضا(ع) با حضور تنها هزار نفر در صحن امامزاده سید جعفر محمد برگزار می‌شود.
مهدی مهدوی‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست خبری جشن زیرسایه خورشید یزد اظهار داشت: عطشی بین مردم در مورد امور معنوی وجود دارد که کرونا سبب دلتنگی بیشتر مردم برای این فضا شده است.

وی گفت: جشنواره زیر سایه خورشید، هر سال با جمعیتی بالای ۳۰ هزار نفر برگزار می‌شد و همه شاهد حضور علاقه‌مندان به امام رضا(ع) در این جشن بودند.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی، این جشنواره به طور کامل بدون حضور مردم و به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: امسال جشن زیر سایه خورشید با بهبود شرایط و کسب مجوز لازم، به صورت حضوری و با جمعیت محدودتر در فضای باز انجام می‌شود.

وی انعکاس این جشن را سبب پراکندگی معنویت در سطح شهر و استان دانست و گفت: با توجه به اهمیتی که مسائل معنوی دارد، امسال نیاز به برگزاری باشکوه این جشن و حضور بیشتر مردم بسیار وجود دارد.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه جشن زیر سایه خورشید به طور همزمان در همه شهرستان‌ها، روستاها و مناطق کشور برگزار می‌شود که در یزد ۱۴مین سال برگزاری است، ادامه داد: این جشن سال‌های گذشته، در برخی کشورهای دنیا برگزار می‌شده که به سبب ایجاد فضای خاص معنوی در کشورهای اروپایی و استقبال بسیار زیاددر برخی کشورها به صورت محدود برگزار می‌شود.

مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد با اشاره به اینکه در طول این هفته میزبان خادمان علی بن موسی الرضا(ع) هستیم، بیان کرد: این خادمان در سه گروه چهار نفره در مراکز مختلف حضور پیدا کرده و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

وی گفت: در حدود ۶۰۰ نفر از خادمان افتخاری در سطح استان و شهرستان‌ها در برنامه‌های مختلف مشغول به خدمت هستند.

حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری دبیر جشنواره زیر سایه خورشید هم با اشاره به کاهش کمی برنامه‌ها به دلیل کرونا، اظهار داشت: در سال۱۳۹۸ نزدیک به ۳۶۰ برنامه داشتیم که سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به شدت این برنامه‌ها را کاهش دادیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های سال ۱۳۹۹ پرداختن به کادر درمان، شهدای سلامت و خدمت‌رسانی به کادر درمان بود، بیان کرد: امسال هم سرکشی، بازدید و عیادت از بیماران بیمارستان‌ها و دلجویی و سرکشی به خانواده‌های شهدای سلامت و کادر درمان در برنامه‌ها قرار دارد.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید گفت: ۱۷۰ برنامه در ۴۴ نقطه شهری و روستایی برگزار می‌شود که در حدود ۷۰ برنامه در شهرستان یزد و ۱۰۰ برنامه در ۱۰ شهرستان‌ دیگر استان اجرا می‌شود.

حیدری تصریح کرد: ۱۶ عیادت‌ در این برنامه‌ها ثبت شده که ۹ عیادت در شهرستان یزد صورت می‌گیرد، پنج تکریم خانواده در شهرستان یزد و پنج تکریم در شهرستان‌های دیگر انجام می‌شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید ادامه داد: ۱۸ بازدید از مجموعه‌های صنعتی و کارآفرینی انجام می‌شود که هشت بازدید در شهرستان یزد و ۱۰ بازدید مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

حیدری تصریح کرد: افتتاحیه مجموعه کارآفرینی و چند افتتاحیه کانون‌های رضوی، ۱۰ دیدار خدمات مردمی و برگزاری جشن‌های رضوی را در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در این ایام برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن اصلی زیر سایه خورشید به صورت نمادین و با حضور هزار نفر دوشنبه شب در صحن امامزاده سید محمد جعفر (ع) برگزار می‌شود، افزود: مجموع برنامه‌های جشن ۲۷ برنامه است که ۱۲ برنامه در محلات مختلف شهرستان‌های یزد برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید اظهار داشت: این جشن در راستای حضور خدام در آستانه امامزاده سید جعفر محمد(ع) با خاطره‌گویی و ذکر توسل به علی بن موسی الرضا(ع)، اهتزاز پرچم بارگاه امام رضا(ع)، بحث کارشناس و گفت‌وگو در مورد خانواده، نقاره‌زنی و مولودی‌خوانی برگزار می‌شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.