شمیم حرم رضوی؛ رهایی‌بخش ۵۰ زندانی نیازمند در فارس

مسئول کاروان «زیر سایه خورشید» استان فارس یکی از برنامه‌های این کاروان را آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند برشمرد و گفت: به میمنت ورود خادمان حرم رضوی ۵۰ زندانی در استان فارس آزاد شدند.

مسئول کاروان «زیرسایه خورشید» استان فارس با بیان اینکه امسال این کاروان نسبت به سال‌های گذشته در ایام دهه کرامت دیرتر به استان‌ها اعزام شدند، گفت: به دلیل برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۸ خردادماه و شائبه اینکه سوءاستفاده‌ای از جایگاه حرم رضوی برای انتخابات شود، کاروان خادمان حرم مطهر رضوی از روز شنبه، ۲۹ خردادماه به استان‌های مختلف از جمله استان فارس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴ کاروان متشکل از خادمان حرم مطهر رضوی به نقاط مختلف استان فارس اعزام شده‌اند، افزود: گروه پنجم نیز در تاریخ پنج‌شنبه، ۳ تیرماه وارد استان فارس خواهند شد.

عسکرنژاد با تصریح اینکه امسال تلاش کردیم تا عمده برنامه‌های کاروان را در شهرستان‎‌های استان قرار دهیم و شیراز نیز مانند سایر شهرستان‌ها تنها یک روز میزبان این کاروان باشد، گفت: به دلیل شیوع کرونا کاروان زیر سایه خورشید مانند سال‌های گذشته برنامه‌های عمومی نداشتند.

وی اظهار کرد: در این ایام این کاروان در بیمارستان‌های خاصی که بیماران کرونایی حضور نداشتند نظیر بیمارستان پیوند اعضا، بیمارستان زینبیه و غیره حضور یافتند.

عسکرنژاد یادآور شد: هر سال کاروان زیر سایه خورشید از اول دهه کرامت به نقاط مختلف استان فارس اعزام می‌شد و در نهایت کار این کاروان تا شامگاه سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه داشت اما امسال ۴ روز از حضور این کاروان به دلیل انتخابات کم شد و به جای آن دو روز بیشتر در استان فارس خواهند ماند.

مسئول کاروان زیر سایه خورشید استان فارس، یکی از برنامه‌های این کاروان را آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند برشمرد و گفت: در استان فارس فارس قریب ۴۵۰ عملیات آزادی زندانی داشتیم و به میمنت ورود خادمان حرم رضوی ۵۰ زندانی در استان فارس آزاد شدند.

وی با یادآوری اینکه این کاروان ۱۴ سال است که به نقاط مختلف کشور و دنیا اعزام می‌شوند، گفت: جشنواره زیر سایه خورشید یک جشنواره بین‌المللی است که در کشورهای مختلف با توجه به بومیت آن منطقه اجرا می‌شود.

عسکرنژاد از دیگر برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان را اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند برشمرد و گفت: شرکت در برخی از برنامه‌های خاص در سطح استان نظیر جشن سالروز ولادت امام رضا(ع) در یکی از مساجد گراش که نماد صحن انقلاب حرم مطهر رضوی پیاده‌سازی شده است از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه استان فارس یک استان تلفیقی است، حضور کاروان خادمان حرم مطهر رضوی را در مناطق تلفیقی استان را وحدت‌آفرین توصیف کرد و گفت: همواره کاروان خادمان حرم مطهر رضوی در روستاها و مناطق اهل سنت با استقبال خوبی مواجه می‌شوند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.