ترکمن‌های اهل سنت آق‌قلا از کاروان “زیر سایه خورشید” استقبال کردند

کاروان خادمان رضوی با نام “زیر سایه خورشید” به همراه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج با استقبال جمعی از مدیران ،آحاد مختلف مردم و ترکمن‌های اهل سنت آق‌قلا وارد این شهر شد.

ترکمن‌ها به امام رضا(ع) “قزل امام” می‌گویند و ایشان از دیر باز مورد احترام ترکمن ها بوده و همه ساله عده زیادی از آنان برای زیارت بارگاه آن حضرت به مشهد مقدس سفر می‌کنند .

برخی جوانان ترکمن پس از برگزاری جشن عروسی به امید استحکام پایه‌های زندگی مشترک به زیارت امام رضا (ع) یا به تعبیر خودشان ‘قزل امام’ می روند.

از دیگر آداب و رسوم ترکمن های استان گلستان کنار گذاشتن بخشی از درآمد کشاورزی برای زیارت امام رضا (ع) است، آنها این کار را خوش یُمن و باعث افزایش روزی خود در سال بعد می دانند.

ریشه ارادت این قوم به امام هشتم (ع) از آنجا ناشی می شود که ابوحنیفه نعمان بن ثابت پایه گذار مذهب حنفی از شاگردان امام جعفر صادق (ع) بود و ترکمن ها ارادت ویژه ای نسبت به ایشان دارند و این ارادت باعث شد تا به امام رضا (ع) نیز عشق ورزیده و رهرو ایشان باشند.

سرپرست فرمانداری آق قلا حضور کاروان”زیر سایه خورشید” را فرصتی مغتنم برای تبیین سیره رضوی در بین مردم عنوان کرد.

عبدالغفور غراوی اظهار داشت: تبیین شاخص‌های زندگی بر اساس سیره امام معصوم و تاسی به شیوه زندگی حضرت ثامن‌ الحجج(ع) به عنوان الگوهای عملی در جامعه از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

حضور در گلزار شهدای گمنام شهر آق قلا، تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان والامقام به همراه عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهید”سلیمان‌قلی آل‌جلیل”، حضور در ستاد انتظامی و بیمارستان آل جلیل از مهمترین برنامه سفر کاروان”زیر سایه خورشید”به آق قلا بود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.