به مناسبت روز غزه در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد؛
نشست نقش مکتب سلیمانی در موفقیت مقاومت فلسطین

به مناسبت روز غزه نشست “مکتب سلیمانی و مقاومت فلسطین” با حضور سه تن از اندیشمندان ضد صهیونسیم در عرصه بین الملل، فعالان تشکل های اسلامی و دانشجویی در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، لیلا مزبوتی خبرنگار و نویسنده لبنانی، کریستین گیوم فعال سیاسی و کارگردان فرانسوی و جان جیمز یوبل فعال سیاسی و نویسنده آمریکایی با شرکت در نشست “مکتب سلیمانی و مقاومت فلسطین” از سری جلسات بزم اندیشه در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) به بررسی و نقش شهید سلیمانی در رشد محور مقاومت در فلسطین پرداختند.

در این مراسم جان جیمز یوبل فعال سیاسی و نویسنده آمریکایی با اشاره به آسیب های رژیم صهیونیستی در آینده جهان گفت: اسرائیل فقط یک مسئله منطقه ای نیست بلکه یک مسئله جهانی می باشد و اگر در نظر بگیریم که قدرت اسرائیل بیشتر شود مشکلات مردم جهان بیشتر خواهد شد امیدوارم ایران درآینده نزدیک قدرتمندتر شود چون در مناسبات فلسطین تاثیر گذار خواهد بود.

جان جیمز یوبل در ادامه افزود: از نظر من هیچ سازشی بین مردم فلسطین و رژیم اشغالگر فلسطین شکل نمی گیرد مگر اینکه جایگاه مردم فلسطین قوی تر از صهیونیسم اسرائیل گردد. اگر حاج قاسم در عراق و سوریه در مبارزه با داعش دخالت نمی کرد ما قطعا شاهد هلوکاست مسلمانان می شدیم. سردار سلیمانی مجموعه ویژگی های نجابت، تواضع و کارآمدی بود که باعث می شد در برخورد با افراد متفاوت برخورد کند. اولین بار در سال ۲۰۱۲ نام قاسم سلیمانی را از شبکه فاکس نیوز شنیدم که اطلاعات غلط بسیاری را ارائه داد و در زمانی که ترور شهید سلیمانی اتفاق افتاد کاملا در ذهن من تناقض آن اطلاعات آشکار بود و اگر تاریخ صهیونیست را مرور کنیم حذف افراد موثر از جمله دانشمندان هسته ای و حاج قاسم سلیمانی را می توانیم ببینیم

لیلا مزبوتی خبرنگار و نویسنده لبنانی با پرداختن به اهمیت موضوع فلسطین برای ایران و حزب الله عنوان کرد: در محور مقاومت شهید سلیمانی نقش اصلی دارد. در سال ۱۹۹۸ شهید سلیمانی به عنوان فرمانده نیروهای قدس وارد لبنان شد و دو سال بعد از ورود حاج قاسم، لبنان از اشغال اسرائیل آزاد شد و برنامه ریزی های حاج قاسم، شهید عماد وحزب الله لبنان در کسب پیروزی در برابر اسرائیل کاملا موفقیت آمیز بود.

لیلا مزبوتی در ادامه افزود: شهید سلیمانی با این حرکت از کل جنبش های آزادی بخش فلسطین از جمله حماس و فتح و بقیه محورهای مقاومت فلسطین دفاع کرد. در جریان جنگ ۳۳ روزه محور مقاومت با رژیم صهیونیستی که منجر به پیروزی محور مقاومت شد، نقش شهید سلیمانی بسیار اثر گذار بود و تلاش های او برای تجهیز محور مقاومت باعث پیروزی این جنگ شد به عنوان مثال اسرائیل نتوانست با همه تجهیزات نظامی خود موشک های محور مقاومت را متوقف کند و یا تلاش های اسرائیل برای شروع جنگ زمینی با محور مقاومت بی نتیجه ماند و این تلاش ها باعث قدرت گرفتن محور مقاومت در چند سال اخیر شد و امروز مردم لبنان اهمیت و جایگاه والایی برای شهید سلیمانی قائل هستند.

کریستین گیوم فعال سیاسی و کارگردان فرانسوی از دیگر سخنرانان این نشست درباره اهمیت بیداری اسلامی و تداوم آن گفت: حضرت امام خمینی بیداری اسلامی را در جهان آغاز کرد و حاج قاسم سلیمانی همین مسیر را ادامه داد و مردم دنیا را نسبت به بیداری اسلامی آگاه کرد. در فرانسه از طرح مشکلات و مسائل فلسطین در رسانه های جمعی جلوگیری می شود و شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و حتی فیسبوک هم این محدودیت وجود دارد.

گیوم در پایان تاکید کرد: با صحبت های جان جیمز یوبل موافقم، من تا زمان شهادت شهید سلیمانی وی را نمی شناختم و از ترور یک سردار ایرانی توسط آمریکا شوکه شدم و تصمیم گرفتم به اتفاق دوستانم مستندی درباره شهید سلیمانی بسازیم تا شخصیت ایشان را به مردم مسلمان که در فرانسه زندگی می کنند و جمعیتی بیش از شش میلیون نفر دارند، آشنا کنیم و شناخت ابعاد شخصیت شهید سلیمانی با توجه به وجود موثر وی بسیار مهم است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.