استقبال بی‌نظیر مردم بادرود زیر باران از کاروان زیر سایه خورشید
خدام حرم رضوی به منطقه شمال استان اصفهان رسیدند

خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید به شهرستان بادرود در منطقه شمال استان اصفهان رسیدند.

امام جمعه موقت شهرستان بادرود در آیین استقبال از کاروان زیر سایه خورشید در آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد(ع) در شهرستان بادرود گفت: ذی القعده که در آن تولد و شهادت امام رأفت و رحمت در اول و بیست و سوم آن به روایتی به عنوان روز شهادت و زیارتی امام هشتم بیان شده ماه امام رضا(ع) نام گرفته و دهه اول آن از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد شمس الشموس دهه کرامت نامیده شده است.

حجت‌الاسلام سعید رجبی با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) که حضرت فاطمه (س) دخترش، حضرت معصومه(س) بر اساس روایت مرجع عظیم الشان آیت الله مکارم شیرازی و امام رضا (ع) را پاره تن خود نامیده است افزود:

هیچکدام از ائمه و معصومین دیگر با عنوان «بضعه منی» پاره تن پیامبر (ص) خطاب نشده‌اند.

به گفته وی رسول الله همچنین در مورد شانیت و عظمت زیارت امام رضا(ع)و پاداش آن در این حدیث «ستدفن بضعه منی بخراسان ما زارها مکروب الا نفس الله کربته ولا مذنب الا غفرالله ذنوبه» فرموده است پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه کاری اورا زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد وگناهانش را ببخشاید.

امام جمعه موقت شهرستان بادرود گفت: بر پایه روایت نبوی نجات از گرفتاری، رفع غم و اندوه و آمرزش گناهان صله و پاداش زیارت زائر امام رضا(ع) است.

حجت‌الاسلام سعید رجبی گفت: رحمت و مهربانی امام رضا(ع) نیز نسبت به سایر ائمه قابل حس، لمس و درک است.

دیدار خدام حرم رضوی با خانواده شهید احمدرضا حاجی زاده و ناوبان یکم مهندس شهید روح الله کفاشی و تجلیل از آنها از دیگر برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان بادرود علاوه بر دیدار مردمی در آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و سید محمد (ع) بود.

محمود رحمانی خادم کشیک پنجم، سعید عسگرزاده خادم کشیک هفتم، نوعی دربان کشیک ششم مداح، مرتضی عباس نژاد روحانی و عسگری مدیر و اعضای کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود در منطقه شمال استان اصفهان هستند.

منطقه شمال استان اصفهان و دارالمومنین کاشان با حضورخدام حرم و اجرای ۱۰۰ برنامه پیش بینی شده در شهر و روستاهای منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود روزهای ۱۶ تا ۲۲ خرداد میزبان جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» است.

دیدار با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، عیادت از بیماران صعب العلاج، حضور در زندان کاشان، بیمارستان‌ها، مرکز دیالیز کاشان، آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی، زیارت بقاع متبرکه و شرکت در آیین گلابگیری شهر برزک برای ارسال هزار لیتر گلاب ناب و‌ درجه یک کاشان به آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های حضور کاروان زیر خورشید در ‌‌منطقه شمال استان اصفهان است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.