امام جمعه شهرستان قشم در نشست با خادمین حرم مطهر رضوی؛
محور تبلیغی کاروان زیرسایه خورشید بنای امیدآفرینی برای مردم است

امام جمعه شهرستان قشم در نشست با خادمین حرم مطهر رضوی اظهارداشت: محور تبلیغی کاروان زیرسایه خورشید بنای امیدآفرینی برای مردم است

به گزارش ستاد خبری پانزدهمین دوره ی جشن های مردمی زیر سایه خورشید، امام جمعه شهرستان قشم در نشست با خادمین حرم مطهر رضوی اظهارداشت: محور تبلیغی کاروان زیرسایه خورشید در استان هرمزگان، تبیین نامه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است و بنای کار بر امیدآفرینی برای مردم گذاشته شده است.
همزمان با هشتمین روز دهه مبارک خورشید کاروان زیر سایه خورشید(محور مرکزی) متشکل از خادمین حرم مطهررضوی و تیم اجرایی زیرسایه خورشید هرمزگان ساعت ۷ صبح بندرعباس را به مقصد جزیره زیبای قشم ترک کردند.
این کاروان در بدو ورود در جزیره قشم در اسکله شهید ذاکری مورد استقبال جمعی از مردم و خانواده‌های معزز شهدا قرار گرفتند و با مراسم سنتی چاووشی خوانی همراهی شدند.
مقصد اول کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان در جزیره قشم، حضور در آستان مقدس امامزاده سید مظفر علیه السلام و ادای احترام به مقام شامخ این امامزاده واجب التعظیم و شهدای مطهر آرمیده در جوار این آستان بود.
کاروان زیرسایه خورشید سپس راهی دفتر امام جمعه شهرستان قشم شدند و با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی دیدار کردند.

امام جمعه شهرستان قشم در نشست با خادمین حرم مطهر رضوی اظهارداشت: مردم جزیره قشم و به تعبیری دیگر مردم ایران هر روزشان را به یاد امام رضا علیه‌السلام متبرک می‌کنند و طبیعی است که جیره‌خوار همیشه بایست یاد اربابش کند لذا می‌بینیم زیر سایه خورشید کار بزرگی است و سالیان سال راه افتاده است و ادای احترام به حضرت رضا را در بین نهادینه کرده است و بیش از پیش زمینه‌های ارادت به حضرت را مهیا کرده است.
وی افزود: سنت پرچم‌گردانی به سنتی مبارک تبدیل شده است و مردم انتظار رسیدن پرچم و زیارت آن را می‌کشند و اتصال معنوی و مادی زندگی افراد به رهبران الهی، اولیای دین و ائمه(ع) یک امر واقعی بوده و الان هم همینطور است.

امام جمعه قشم بیان‌کرد: آن‌هایی که مردم را به کوتاهی در دینداری متهم می‌کنند این استقبالات مردمی و تبرک‌جویی به پرچم مقدس حضرت رضا علیه‌السلام را ببینند آنچه مشهود است عشق و ارادت جوشان و واقعی مردم به خاندان اهل‌بیت(ع) است که کاملا بی بدیل است.
حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری روحانی کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان نیز در این مراسم اظهارداشت: محور تبلیغی کاروان زیرسایه خورشید در استان هرمزگان، تبیین نامه حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است و بنای کار بر امیدآفرینی برای مردم گذاشته شده است.
وی افزود: امروز یکی بالاترین معروفات امید است چرا که هر جامعه‌ای در آن این مولفه کم‌رنگ شود توفیقات آن کاهش خواهد یافت از این رو با توجه به اینکه یکی از مولفه‌های قدرتمند امیدآفرینی در کشور حضرت رضا علیه‌السلام است و مردم از هر جا که ناامید باشند به این درگاه می‌روند ما نیز با پرچم مطهر حضرت در مناطق مختلف استان حاضر شدیم.

جواهری تاکید کرد: خوشبختانه استقبال مردم از خادمان حرم مطهر مطهر رضوی و پرچم مقدس بارگاه نورانی او گواه این است که مردم هرمزگان جزو دلدادگان راستین حضرت هستند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.