آیت الله جوادی آملی
خراسان مهد فلسفه و حکمت است

حضرت آیت‌الله جوادی آملی مدظله‌العالی در دیدار با مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: خراسان مهد حکمت و فلسفه بوده است و با استفاده از این دو می توان به شبهات امروز جوانان پاسخ داد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی مدظله‌العالی پس از استماع گزارش فعالیت‌های معرفتی و تربیتی موسسه جوانان آستان قدس رضوی از جمله اردوهای معرفتی، تربیتی هفت روز در بهشت، ضمن تفقد و تمجید از اینگونه فعالیت‌ها گفت: خذ الکتاب بالقوه، این مسیر را که پیش گرفته اید صحیح است. این کار را با قوت ادامه دهید.

وی با اشاره به شبهات فراوان امروز برای جوانان تصریح کرد: شبهات وانحرافات بسیار امروز، جوان و نوجوان متدین ما را متزلزل و بی ‎نماز کرده است.

این مرجع عالیقدر با تبیین راه مقابله با این شبهات گفت: فلسفه، زبان علم است و با فلسفه و حکمت می‌توان پاسخ شبهات امروز جوانان را داد.

آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به محتوای آموزشی اردوهای هفت روز در بهشت که برگرفته از معارف کاربردی علوم فلسفه است تاکید کرد: خراسان مهد حکمت و فلسفه بوده و حتی کسی مثل سید بحرالعلوم از اینجا کسب معارف کرده است.

لازم به یادآوری است؛ موسسه جوانان آستان قدس رضوی در سه سال گذشته با استفاده از مبانی علامه طباطبایی رضوان اللّه تعالی علیه دوره کاملی از معارف کاربردی ویژه جوان و نوجوان را در حوزه‎های اسلام شناسی، خداشناسی، معرفت‎شناسی، شیعه‎شناسی، راهنماشناسی و معادشناسی در ۷ جلد با عنوان کتاب‎های برترین آرزو به رشته تحریر درآورده که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرارگرفته است و بر مبنای این کتب، اردوهای ملی هفت روز در بهشت را برای دانش‎آموزان، دانشجویان و طلاب نخبه و مستعد سراسر کشور طرح‏ریزی نموده که تاکنون بیش از۴ هزار دانش‎آموز نخبه و استعداد درخشان در این دوره‌‎های اردویی شرکت کرده‎اند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.