تولیت آستان قدس رضوی در جمع نوجوانان نخبه اردوهای هفت روز در بهشت
دوره‎های هفت‎روز دربهشت را در راستای تحقق گام دوم انقلاب با قوت ادامه خواهیم داد

 

تولیت آستان قددس رضوی در جمع دانش‌آموزان نخبه و استعدادهای درخشان کشور گفت: دوره های “هفت روز در بهشت” از گام های موفق پیموده شده در گذشته است و ما این مسیر را با توجه به رسالت تربیتی و معرفت افزایی آستان قدس در تحقق گام دوم انقلاب با قوت ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت موضوع جوانان و نخبه‎پروری تصریح کرد: جوانان، نخبگان و استعدادهای برتر باید موفقیت‌های آینده نظام اسلامی را رقم بزنند.

وی درادامه گفت: مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب نسل جوانی است که وارد چله دوم انقلاب می شوند. ما در چله اول توسط جوانان با سربلندی و موفقیت از آزمون های مختلف با موفقیت عبور کردیم و حالا وقت آن است که جوانان نسل امروز در مسیر تمدن سازی و رقم زدن موفقیت های جدید در چله دوم انقلاب گام بردارند.

تولیت معزز آستان قدس رضوی خطاب به دانش‎آموزان نخبه گفت: شما استعدادهای درخشان هستید و دشمن نسبت به شما طمع دارد. امروز استکبار یا به دنبال حذف فیزیکی استعدادهای برتر است و یا با تطمیع و وعده های کذایی، نخبگان و استعدادها را به سمت خود جلب کند.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: استعداد و هوش خود را به کار بگیرید، کسب تحصیل و دانش کرده و موفقیت های گذشته را تکمیل کنید تا بر روی بنای پیشرفت و تمدن اسلامی طبقات دیگری اضافه شود.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم گفت:در ۳ سال گذشته بیش از ۴ هزار دانش‎آموز نخبه در اردوهای هفت روز در بهشت، معارف کابردی را به روش عقلی آموختند.

مختاری با اشاره به‌تبیین نیازهای معرفتی دانش‌آموزان در زمان فعلی بر به‌روز بودن آموزش‌های معارف اسلامی تاکید کرد و گفت: از سال ۹۶ متناسب با فضای جامعه، طراحی و تولید کتاب‌های ۷ جلدی معارف کاربردی با نام برترین آرزو آغاز شد.

وی افزود: این کتاب‌ها از مبانی متقن علمی و معرفتی برخوردار بوده و در عین حال متناسب با اقتضائات جامعه و نیازهای جوانان امروز نوشته شده است.

وی ادامه داد: این کتاب‌ها خدمت بسیاری از علما و بزرگان از جمله آیت‌الله سبحانی برای اطلاع از نظراتشان ارسال شد و این عزیزان در عین تایید و اظهار لطف، نکات اصلاحی خوبی را نیز ارسال کردند.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: ما ابتدا مخاطب را در نظر گرفتیم و به تناسب او اساتید سطح بالایی را از سراسر کشور برای تدریس معارف کابردی به‌این مخاطب گزینش کردیم.

مختاری با اشاره به تلاش‎های شبانه‎روزی برای اجرای اردوهای هفت روز در بهشت، گفت: در این اردوها معارف و کتاب‌های کاربردی توسط بهترین اساتید تدریس می‌شود و به‌گفته خود دانش‌آموزان پس از این اردوها زاویه دید آنها به‌بسیاری از مسائل دینی و جهان پیرامونشان عوض شده است.

وی اظهار کرد: بعد از سه سال تلاش و اقدام جدی در این زمینه حدود ۴ هزار نفر از دانش آموزان سراسر کشور که با ملاک‌های خاصی گزینش شده‌اند به‌مشهد آمدند و این معارف با روش جدید به‌آنها آموزش داده شد و ما همه این‌ها را فقط مدیون لطف و عنایت حضرت رضا(ع) هستیم

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.