در جمع روحانیون اعزامی به کاروان های زیر سایه خورشید مطرح شد
باید سفیران معرفت، عقلانیت و سیره امام رضا(ع) باشیم

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نظافت در جمع روحانیون اعزامی به کاروان های زیر سایه خورشید در سال جاری گفت: باید سفیران معرفت، عقلانیت و سیره امام رضا(ع) باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام والمسلمین نظافت؛  با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اصلاح همه اعمال منوط به گفتار استوار است که برای آن نیاز است علاوه بر آشنایی با محتوای دین و قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) با مخاطب نیز آشنا باشیم.

وی ادامه داد، قرآن چون دارو و ائمه(ع) چون طبیبان ما هستند و برای اینکه سفیر حضرت رضا(ع) باشیم باید سفیر معرفت و عقلانیت امام رضا(ع) و سیره و منش آن ها باشیم که کار سنگینی است و با مدد ایشان انشاء الله محقق خواهد شد.

حجت الاسلام نظافت با بیان اشاراتی از حضرت در خصوص زمانه کنونی گفت: قرآن در این زمانه خیلی خریدار دارد، نمی شود تحریف کرد. قرآن داروست و مهم است که آیات سر جای خود بنشیند و باید در این سفر با بهره مندی از آن شفا بخش باشیم و مشکل حل کنیم که این نیاز به شناخت مخاطب دارد. اگر به شهری می رویم باید با حساسیت های آن منطقه آشنا باشیم باید در فرصتی کوتاه حرفی بزنیم که شبهه ایجاد نکند و مشکلی را حل کند.

وی با بیان اینکه باید مشکلات جامعه امروز را مطرح کرد، گفت: متاسفانه امروزه خانواده تشکیل نمی شود و خیلی از جوان ها قید ازدواج را زده اند و این ما را به بحران می کشد. بی اعتمادی و بدگمانی به خدای متعال زیاد است. نگرانی از رزق زیاد است و جاهایی که خانواده تشکیل می شود نیز دعوا، طلاق و طلاق های عاطفی زیاد است. زندگی ها پرخرج شده است. غالبا تدبیر اقتصادی ندارند و اگر سیره امام رضا(ع) را مطالعه کنیم می توانیم متناسب با موقعیت موارد مرتبط را مطرح کرد. باید معیار ما معیار حضرت آقا یعنی حل مشکلات باشد و گاهی برخی مسائل را باید در قالب دعا بیان کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید زینت ائمه(ع) و اهل تواضع باشیم، گفت: بخش مهمی از بیان معرفت به سیره و منش ما بر می گردد. ما در معرض عجب و تکبر هستیم باید با آن مبارزه کنیم و یادمان باشد چیزی از خود نداریم و از خدا بخواهیم تا اخلاق ما را نیکو کند.

حجت الاسلام نظافت در پایان با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و لزوم رعایت نکات بهداشتی گفت: باید چیزهایی که مسئولین کرونای ستاد کرونای هر شهر نتوانستند به گوش مردم برسانند در این سفرها انتقال داد و این سفرها می تواند به مسئولین در جمع شدن بیماری کرونا کمک کند تا کشور سرافراز باشد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.