امام جمعه ایلام:
قرار گرفتن زیر سایه خورشید ائمه اطهار(ع) بزرگترین افتخار است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه عشق و علاقه مردم ما نسبت به ائمه اطهار(ع) نشان دهنده بلوغ فکری است، خواستار کمک آستان قدس رضوی برای ساخت زائرسرا برای زائران عراقی حرم مطهر امام رضا(ع) در استان شد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز(۸ تیر) در دیدار با خدام حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی مناسب برای شناساندن و شناختن ائمه اطهار(ع)، تکریم امامزادگان و تکریم نیازمندانی است که در این ایام شیوع کرونا دچار مشکل شده اند و بخشی از نیازمندی های مادی و معنوی این عزیزان مرتفع شود.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه استان ایلام استانی است که نعمت ولایت ائمه اطهار(ع) برخوردار بوده و هست، افزود: از ایلام تا حرم مطهر حضرت امام علی(ع) و سید و سالار شهیدان مسیری است که مردم عراق مراودات فرهنگی با مردم استان دارند و  مرز مهران در ایام  زیارتی امام حسین(ع) به شلوغ ترین مرز کشور تبدیل می شود و مردم ولایتمدار استان ایلام  همواره در طول سال و به ویژه ایام اربعین حسینی به زوار امام حسین (ع) خدمت می کنند.

وی بیان کرد: عشق و علاقه مردم  استان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به گونه ای است که قبر بسیاری از درگذشتگان و نیاکان ما در نجف و کربلا قرار دارد و اعتقاد و ارتباط گسترده ای در استان با حرم های شریفین وجود دارد، در زمان دفاع مقدس هم خاک استان ایلام لاله گون و مشهد شهدای کشور  بوده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در آستانه عملیات کربلای یک  قرار داریم که در این عملیات رزمندگانی از تمام کشور  حضور داشته اند،  ابراز کرد: استان ایلام ۴۳۰ کلیومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و هر نقطه از این استان در دوران دفاع مقدس آغشته به خون شهداست، این یک فرصت و نعمت بزرگ خدادادی است که خداوند متعال به استان ایلام ارزانی کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در زمان حیات امامان معصوم(ع) بسیاری از مردم آن زمان، ولی و امام زمان خود را نشناختند ولی امروز به برکت نظام مقدس اسلامی، مردم به واسطه فعالیت های فرهنگی و حضور مرقد امامزادگان و همچنین حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، آستان مقدس آنان، ملجا و پناهگاه مردم است.

وی تصریح کرد: عشق و علاقه مردم ما نسبت به ائمه اطهار(ع) نشان دهنده بلوغ فکری است و باید سپاسگزار باشیم در  چنین زمانی و در چنین شرایطی قرار گرفته ایم که می توانیم احساسات خود را  نسبت به ائمه اطهار(ع) بروز دهیم و باید برای این نعمت، قدردان خداوند متعال باشیم.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه استان ایلام هم در مسیر  زائران حسینی و هم در مسیر زائران عراقی ثامن الحجج(ع) قرار دارد، ابراز کرد: ان شاالله با دعا به درگاه امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) از خداوند متعال می خواهیم که مشکلات مردم کشور و استان هر چه زودتر رفع و بیماری منحوس کرونا شکست داده و ریشه کن شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره عشق و علاقه مردم برای وقف موقوفات به آستان مقدس رضوی، گفت: زائرانی از کشور عراق به مقصد زیارت امام رضا(ع) وارد استان می شوند که لازم است برای این عزیزان  که از ورودی مهران، این مسیر را تا حرم امام رضا(ع) پیاده طی می کنند، زائرسرا و محل استراحت ایجاد شود و در هر شهری که امکان دارد پاسخگویی نیاز این عزیزان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: درخواست داریم آستان قدس رضوی در این زمینه به کمک بیاید و برای رفاه این عزیزان برنامه ریزی شود، بسیاری از خادمین افتخاری آستان مقدس در استان هستند، بخشی از این عزیزان می توانند برای فعالیت های فرهنگی در استان به نیابت از آستان فعالیت داشته باشند.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.