نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:
‍ کاروان رضوی یاد خدا را زنده می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: حضور کاروان رضوی در استان‌ها و در بین مردم، آنها را متوجه خداوند و اهل بیت(ع) می‌کند.

️به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، ۱۱ تیر، کاروان خادمیاران رضوی، در ارومیه با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این دیدار با بیان اینکه شیوع کرونا همه برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: کاش امسال نیز به مانند سال‌های پیش کرونایی وجود نداشت و کاروان زیر سایه خورشید با استقبال مردمی و به صورت گسترده برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی با بیان اینکه خامیاران رضوی با حضور در استان عطر و بوی بارگاه حرم مطهر رضوی را نیز با خود به همراه آورده‌اند، افزود: حضور کاروان رضوی در استان‌های مختلف موجب زنده نگه داشتن یاد امام رضا(ع) شده و تاثیر خوبی بر روحیه آنهایی می‌گذارد که امکان سفر به مشهد مقدس را ندارند.

وی با بیان اینکه حضور کاروان رضوی، مردم را متوجه خداوند و اهل بیت(ع) می‌کند، عنوان کرد: طبق آیات و روایات مشکلاتی که در زندگی مردم رخ می‌دهد مانند بیماری‌ها و گرفتاری‌ها، یک نوع آزمایش و آزمون الهی است تا مردم را به یاد خداوند و قیامت بیاندازد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: همین آزمون‌ها باعث می‌شود انسان به خود آمده و شروع به توبه و استغفار می‌کند، حضور کاروان رضوی نیز چنین تلنگری را ایجاد کرده و مردم را به یاد خداوند انداخته و باعث می‌شود مردم در فلسفه آفرینش و زندگی تفکر کنند.

وی با بیان اینکه حضور خادمیاران رضوی در استان با وجود همه محدودیت‌های کرونایی را باید قدر دانست، خاطرنشان کرد: حضور در محضر امام رضا(ع) توفیق بزرگی است که نصیب خامیاران شده است و این سعادت قسمت کسانی می‌شود که عمری را مسیر عاقبت‌بخیر گام برداشته و رضایت خداوند را بر رضایت خویش ترجیح داده‌اند.

حجت‌الاسلام قریشی اضافه کرد: هر کسی که بخواهد چنین توفیقی نصیبش شود باید قلبا به این کار باور داشته باشد چرا که خادمیاری وظیفه‌ای سنگین است که هر شخصی نمی‌تواند در این لباس به زائران خدمت کند چرا که مردم‌دوستی، اخلاق حسنه داشتن و سعه صدر از ملزومات خادمیار بودن است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.