نماینده ولی فقیه در استان کرمان:
 کاروان زیر سایه خورشید هر کجا برود حرف از دیانت و اخلاق و ادب می زند

کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه(۱۴ تیر) در دیدار کاروان زیر سایه خورشید با وی؛ ایشان را سفیران آستان مقدسی توصیف کرد که هم شخصیت حقوقی و هم حقیقی آنان هر دو محترم است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: شخصیت حقیقی شما مزین به اخلاق و تدین و معرفت است و از لحاظ شخصیت حقوقی هم که خادمان حضرت رضا هستید.

وی با اشاره به اینکه خیلی ها آرزوی ۱۰ دقیقه خادمی حرم را دارند و شما سال های سال به حرم و زائران خدمت می کنید و در جوار ملکوتی حضرت رضا هستید؛ گفت: کاروان شما چون از جوار ملکوتی آن حضرت می آید، هر کجا قدم بگذار، آنجا مبارک است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید هر کجا برود حرف از دیانت و اخلاق و ادب می زند و اسلام در بحث اخلاق خیلی جاذبه دارد؛ اظهار داشت: آنچه شهید سلیمانی را در جهان بزرگ کرد اخلاق و ادب بود؛ آنقدر مواظبت می کرد به ادب او خدشه ای وارد نشود.

وی افزود: کاروان شما هر مجلسی که می رود آنجا ذکر و موعظه و نکته است و حق شاگردی و خادمی حضرت رضا هم همین‌ است؛ ضمن اینکه پرچم حرم آن حضرت که با شما است، وزن معنوی جمع شما را بالا می برد و امیدوارم با تأثیرگذاری حداکثری به حرم برگردید.

حسین خوش احوال، خادم آستان قدس رضوی هم با بیان اینکه ۳۰ سال خادمی حضرت را با هیچ چیز معاوضه نمی کنم؛ گفت: سال های قبل که کرونا نبود مردم زیادی به استقبال کاروان زیر سایه خورشید می آمدند اما امسال هم برنامه های خیلی خوب بود و بیشتر وقت را برای خانواده شهدا گذاشتیم و همه چیز گیرمان آمد.وی با قدردانی از مردم خونگرم استان کرمان که با روی گشاده از خدام استقابل می کنند؛ گفت: ما هم به خاطر همین روی باز می آییم؛ سفر بسیار خوبی بود و چه روستاها که رفتیم مردم چه عشقی به امام رضا داشتند.

خادم آستان قدس رضوی اظهار داشت: حرم که هستیم روزی یکی دو بار زیارت می رویم اما هر روز که اینجا هستم روزی شاید ۱۰ تا ۱۵ بار زائر حضرت می شویم.

حجت الاسلام سرشته، روحانی این کاروان هم با بیان اینکه خادمی از افتخارات زندگی ما محسوب می شود؛ سپس با بیان حدیثی مبنی بر اینکه «بهترین مردم کسی است که خودش را وقف مردم کند» ائمه جمعه را از مصادیق بارز این حدیث خواند و گفت: امام جمعه جانشین امام جامعه و به نوبه خود والد شفیق یک بلاد و استان است زیرا روایت داریم «امام، پدر مهربان امت است»

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.