در نشست «عین عدالت» موسسه جوانان آستان قدس رضوی مورد تاکید قرار گرفت:
حل مشکلات جامعه در گرو عدالت محوری است

در اولین نشست «عین عدالت» از سلسله نشست‌های بزم اندیشه که با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی و باشگاه خبرنگاران جوان با موضوع «عدالت و ولایت» برگزار شد، حل مشکلات جامعه بر پایه عدالت محوری از سوی سخنرانان این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه؛ استاد حوزه و دانشگاه؛ در این نشست یک بحث علمی راجع بع عدالت و ولایت داشتیم و در جمع‎بندی به نظر مشترکی رسیدیم؛ برگزاری این جلسات نشان دهنده ایجاد تعامل میان نسل های مختلف است؛ عدالت خواهی بدون دانش امکان پذیر نیست و عدالت و معرفت با هم پیوند دارند و جریان عدالت‎خواه باید به یک بلوغ خاصی برسد و چنانچه این جریان بر موج احساس سوار باشد به عدالت واقعی نخواهیم رسید.

میلاد گودرزی؛ فعال رسانه ای نیز در این نشست با اشاره به مصادیق پرونده های تخلفات اقتصادی که به نتیجه رسیده است، گفت: جاهایی که کار به خروج می رسد و مسئله ای حل می شود در پرونده های مختلف شیرینی خاصی دارد اما شیرینی اصلی و اصل قصه این است که یک جریان و یک هویت جدید و یک احساس جدید در جامعه شکل گرفته که میتواند آینده‌ای روشن داشته باشد این بهترین شیرینی است که به امید خدا یک هوای تازه‌ای در کشور در حال شکل‌گیری است.

وی، به عدالت اجتماعی در کشور نمره قبولی نداد و گفت: اگر عدالت اجتماعی را یک درس دانشگاهی برای جمهوری اسلامی فرض کنیم در حال حاضر در امتحانات میان‌ترم قبول نشده است اما انگار یک خیز جدیدی برای جبران برداشته است.

حسینی؛ مجری برنامه نیز طی گفتگویی در حاشیه نشست، گفت: تا زمانی که موضوع عدالت در جامعه حل نشود مشکلات نیز حل نمی شود و این مهم همیشه پایه انتخابات بوده و همه به نقصان آن در جامعه معترف و متعرضیم. وی برگزاری این نشست‌ها و ورود به جریان عدالت محوری را از سوی موسسه جوانان آستان قدس شایسته تقدیر دانست و گفت: در فضای مجازی برای این موضوع زمان کمتری صرف می شود و این برنامه کمک خواهد کرد که جوانان دغدغه مند در خصوص آن تفکر کنند و کم کم شرایط ایجاد شود که گفتگو و مطالبه‎گری شکل گیرد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.