تبیین محورهای عملیاتی جشنواره زیرسایه خورشید ۱۴۰۰

دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید از برگزاری نشست فصلی دبیران و معاونان شبکه جوانان رضوی در مشهد خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید  از برگزاری نشست فصلی دبیران و معاونان شبکه جوانان رضوی درمجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام خبر داد.

میلاد شعیبی با اعلام این خبر افزود: نشست دبیران و سر شبکه‌های جوانان رضوی به منظور بررسی ایده‌ها و برنامه‌های ویژه دهه کرامت سال ۱۴۰۰ و جشنواره زیر سایه خورشید در حال برگزاری می‌باشد.

وی ادامه داد: بدین منظور، ۶۰ نفر از همکاران ما از سراسر کشور، ضمن حضور در مشهد و تشرف به بارگاه علی ابن موسی الرضا(ع) و ذکر توسل و دعا، تا ظهر جمعه نسبت به جمع‌بندی اقدامات عملیاتی جشنواره زیر سایه خورشید مبادرت خواهند کرد.

شعیبی با اشاره به محورهای این نشست فصلی گفت:  بررسی و تبیین محورهای عملیاتی جشنواره زیرسایه خورشید، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دبیران سراسر کشور است که جلسات قبل به علت شیوع کرونا به صورت وبیناری برگزار شد و این جلسه برای جمع‌بندی کارهای سال جاری خواهد بود.

دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید ادامه داد: بررسی مدل-برنامه و طرح‌های نوآوری در جشنواره زیرسایه خورشید ۱۴۰۰، انجام هدف‌مند برنامه‌های جشنواره امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، زمان‌بندی و محتوای جشنواره امسال، تشکیل کمیسیون‌های برنامه‌ریزی و رسانه، جذب مشارکت‌های مردمی، برگزاری جلسه دبیرخانه جشنواره زیر سایه خورشید و فراخوان ایده دهه کرامت ۱۴۰۰ از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این نشست فصلی خواهد بود.

شعیبی با اشاره به شرایط برگزاری جشنواره زیرسایه خورشید در سال جاری تصریح کرد: شرایط کرونا در کشور به گونه‌ای است که باید به تمام مدل‌های برپایی برنامه‌ها و مناسبت‌های ویژه دهه کرامت فکر کرد تا خدایی ناکرده زمان از دست نرود. با این حال، بنا بر تجربه‌ای که از برگزاری جشنواره در سال ۹۹ و در اوج بحران کرونا داشتیم و موفق به ثبت و ارائه یک مدل مطلوب و به دور از آسیب‌های ویروس کرونا شدیم، امید داریم تا در سال جاری و در پرتو عنایات خاصه آقا، جشنواره‌ای در خور شان زائران و شیفتگان ضامن آهو(ع) برپا کنیم.

دبیر جشن های مردمی زیر سایه خورشید ضمن دعوت از تمامی علاقه‌مندان به حضور و حمایت از این رویداد بزرگ مذهبی و مردمی خاطرنشان ساخت: از آنجا که جشنواره زیر سایه خورشید، حرکتی مردمی و برگرفته از عشق و علاقه ایشان به فرهنگ زیارت می‌باشد، اولویت اصلی ما، بهره‌مندی از ظرفیت‌های کم نظیر مردمی است؛ زیرا انسجام حرکت‌های مردمی برای برپایی باشکوه دهه کرامت لازم است. در کنار این اقدام، هم‌گرایی نهادهای مختلف، به‌ویژه ظرفیت‌های دولتی و حکومتی نیز می‌تواند کمک مفیدی به حساب آید. در همین راستا، بنا داریم تا فراخوان سراسری اعلام میزبان، ایده و خدمت ویژه دهه کرامت سال ۱۴۰۰ را به زودی منتشر کنیم تا علاقه‌مندان به این حوزه اعلام حضور نمایند.

گفتنی است، در دهه کرامت سال گذشته بیش از ۸۰ کاروان از خادمان بارگاه منور رضوی به مقصد ۲۱۰۰ نقطه جغرافیایی ایران رهسپار شدند تا ۱۱ هزار خدمت فرهنگی را به عاشقان امام رضا(ع) در سراسر ایران هدیه کنند.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.