مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی
چهاردهمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید برگزار می شود

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری چهاردهمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید به میزبانی خراسان شمالی خبر داد.

«هاشم شیرازیان» در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت خراسان شمالی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و سایر اعضا برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت از برگزاری چهاردهمین دوره جشن های مردمی زیرسایه خورشید در دهه کرامت خبر داد و گفت: با توجه به انتخابات، این ویژه برنامه بعد از انتخابات اجرایی می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه این برنامه با حضور خادمان حرم رضوی در استان کلید می خورد، افزود: حضور خادمان بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (علیه السلام) در استان از تاریخ ۲۹ خردادماه تا دوم تیرماه سال جاری ادامه دارد.

وی اظهارکرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، پنج تن از خادمین آستان قدس رضوی در تاریخ اعلام شده به خراسان شمالی سفر می کنند و طی این روزها در برنامه های تدارک دیده شده در شهرستان های مختلف حضور می یابند.

شیرازیان در خصوص برنامه های شهرستانی با بیان اینکه عصر روز شنبه ۲۹ خرداد جاری خدام حرم در شهرستان راز و جرگلان حضور می یابند و صبح روز یکشنبه ۳۰ خرداد نیز میهمان مردم شهرستان مانه و سملقان و عصر همان روز نیز در برنامه های شهرستان گرمه حاضر می شوند، گفت: خدام رضوی صبح روز دوشنبه ۳۱ خرداد به شهرستان جاجرم و جلگه شوقان سفر می کنند و پرچم درخشان و متبرک رضوی در این خطه برنامه های تدارک دیده شده را مزین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت امسال (اول تا یازدهم ذی القعده، ۲۲ خرداد تا اول تیر ماه ۱۴۰۰) با عنوان «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام» نامگذاری شده است، اظهارکرد: بنا داریم با هماهنگی سایر دستگاه های عضو شورا همچون سال گذشته در حوزه کمک های مومنانه و مواسات هم قدم های ارزنده ای برداریم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از نمایندگان اوقاف و بقاع متبرکه حاضر در جلسه خواست در این دهه نسبت به پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام ساعت ۸ صبح و ۸ شب از بقاع متبرکه اهتمام کنند.

وی اجرای پویش «هر مسجد یک خدمت کریمانه»، تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان، معرفی کتاب های شاخص و مسابقات کتابخوانی را به دیگر برنامه های پیشنهادی و قابل اجرا در دهه کرامت افزود.

در ادامه هر یک از حاضران به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص برنامه های دهه کرامت و برنامه های پیشنهادی خود پرداختند.

گفتنی است؛ دهه کرامت از اول تا یازدهم ذی القعده (۲۲ خرداد تا اول تیر ماه ۱۴۰۰) آغاز می شود و «هم‌عهدی در مسیر ولایت، گره‌گشایی از امت»، «خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره گشایی عمومی»، «مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره گشایی و همدلی»، «امام زادگان و بقاع متبرکه، قطب های فرهنگی و گره گشایی اجتماعی»، «حضرت شاهچراغ علیه السلام، امین ولایت، الگوی روشنگری و گره گشایی»، «گره گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور و دولت مؤمن انقلابی»، «گره‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید»، «گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت»، «تشکل‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی» و «امام رضا علیه السلام؛ امام کرامت و گره گشایی» عناوین روزهای این دهه است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.