قمصر؛ پایتخت گل سرخ ایران عطر رضوی گرفت

جشن مردمی میلاد امام رضا(ع) با حضور خادمان حرم رضوی در یادمان شهدای گمنام قمصر پایتخت گل و گلاب ایران در شهرستان کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان مبلغ کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به دارالمومنین کاشان با استناد به حدیثی از امام رضا(ع) که دوستی با مردم را نصف می‌داند گفت: تمامی سخنان ائمه هدایتگر، راهگشا و نقشه راه زندگی در سعادت فردی و اجتماعی انسان است.

حجت‌الاسلام حسن باقریه یزدی همچنین با تاکید بر مبانی تربیتی حدیث کسا که راوی آن حضرت زهرا(س) است افزود: خانواده‌ها تربیت فرزندان و اعتبار، منزلت‌بخشی و هویت‌بخشی به آنان را با خوب صدا کردن فرزند از بندهای حدیث کسا که حضرت فاطمه (س) در پاسخ سلام فرزندانش می فرماید«میوه دلم نور چشمم» یاد بگیرند و پیروی کنند.

وی، نتیجه تربیت دینی را بر شهید حججی تصریح کرد: تربیت خوب شهید حججی که کف پای پدر و مادرش را بوسید و رهبر معظم انقلاب در مورد این شهید نامدار فرمود« حججی بر همه حجت شد.»

مبلغ کاروان زیر سایه خورشید با تاکید بر اینکه تمامی ما مدیون شهدایی هستیم که با مکتب اهل بیت(ع) و کرامات رضوی تربیت شدند و به ما درس می‌دهند افزود: سعی کنیم آنچه از فرهنگ رضوی در دهه کرامت و زیر سایه خورشید با آن آشنا و امام رضایی می‌شویم در رفتار، گفتار، کردار و اخلاق ما حتی محیط کسب و کار و زندگی ما پایدار بماند و نهادینه شود.

کاروان زیر سایه خورشید در ابتدای ورود به شهر قمصر وارد آستان امامزاده حسین و عدنان(ع) در روستای جوینان رفتند و با حضور در جشن مردمی میلاد امام رضا(ع)، اهدای تبرکات رضوی، اجرای مراسم مولودی خوانی و توسل به امام مهربانی‌ها مردم این روستا را سیراب از کوثر ناب زیارت از راه دور کردند.

حضور در مردم روستای قهرود زادگاه سردار شهید عباس کریمی فرمانده لشکر۲۷ محمد رسول الله(ص) مقصد بعدی کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان بود.

خادمان بارگاه رضوی ابتدا به گلزار شهدای روستای قهرود رفتند و ضمن ادای احترام بر مزار شهیدان اهالی روستا را میهمان زیارت پرچم کردند.

کاروان زیر سایه خورشید پس از میثاق با شهیدان گلبانگ اذان مغرب به مسجد تاریخی علی در روستای قهرود رفتند تا شب میلاد امام مهربانی‌ها را در کنار مردم صمیمی و مهربان این روستا زیر سایه خورشید به بزم بنشینند.

مداحی و سخنرانی مداح و مبلغ کاروان همراه با اهدای تبرک رضوی به مردم این روستا آرام جان داد.

خادمان حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید پس از حضور در جمع این مردم با صفا و صمیمی برای شرکت در جشن میلاد ضامن آهو به یادمان شهدای گمنام قمصر رفتند و افزون بر آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای گمنام از سوی شهرداری قمصر با اهدای هدایایی تکریم شدند و حضورشان در پایتخت گل سرخ ایران ارج نهاده شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.