مدرسه فکری علامهٔ طباطبایی برگزار می‌شود

مدیرعامل موسسه جوانان  آستان قدس رضوی در آستانه برگزاری رویداد «مدرسه فکری علامه طباطبایی» گفت: «تربیت» به عنوان کلیدواژه‌ای مهم در ماموریت موسسه جوانان آستان قدس رضوی همیشه مطرح بوده است، یکی از شاخص های مهم تریت هم «الگو» ست. الگو  مثبت و خوب، به عنوان کسی که مسیری را پیموده به جوان و نوجوان هویت می بخشد و نشان می دهد این مسیر طی شدنی است. این مسیر خیالی نیست، این مسیر را می توان طی کرد.
مختاری مدیرعامل موسسه جوانان  آستان قدس رضوی، در آستانه برگزاری رویداد «مدرسه فکری علامه طباطبایی» که ۲۹ آذر در مشهد برگزار می شود، گفت: معرفی این الگوها که مسیر سعادت و قرب الهی را پیموده‌اند ماموریت جدیدی است که موسسه جوانان آستان قدس رضوی برای خود تعریف کرده است. سلسله برنامه‌هایی که قرار است با معرفی و کنکاش در زندگی و شیوه سلوک انسان های موفق، مسیر را برای جوان امروز روشن سازد.
وی ادامه داد: علامه طباطبائی که به قول مقام معظم رهبری در بحبوحه‌ تهاجم به معنای واقعی کلمه، توانست یک پایگاه فکری مستحکم با آرایش تهاجمی به وجود بیاورد، اولین نفری است که به عنوان الگویی مناسب قرار است در برنامه‌ای با عنوان «مدرسه فکری علامه طباطبایی» توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی معرفی شود.
تدارک سه روز میزبانی از جوانان سراسر کشور
مختاری با اشاره به جزئیات برگزاری این مدرسه فکری، یادآور شد: فصل اول این مدرسه فکری که به مدت سه روز میزبان جوانان سراسر کشور شده بناست تا با بررسی گستره اندیشه و سلوک معنوی علامه طباطبائی این آرایش تهاجمی مدنظر مقام معظم رهبری را تبیین و زندگی علامه را به عنوان الگویی برای فعالیت‌های فردی و اجتماعی معرفی کند.
وی گفت: معاد از دیدگاه علامه ،آرایش تهاجمی علامه در مسائل فرهنگی، علامه و اجتماع، علامه و علوم انسانی اسلامی، علامه و زبان شناسی، ساختار کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم، سلوک معنوی در جهان معاصر از دیدگاه علامه، رئالیسم فلسفی علامه از موضوعاتی است که در این مدرسه سه روزه به آن پرداخته می شود.
مدیرعامل موسسه جوانان  آستان قدس رضوی با اشاره به استادان این مدرسه فکری، گفت: بهره‌گیری از اساتید به نام حوزه علوم انسانی از ویژه‌گی ‌های مهم این مدرسه است. استاد محمدتقی فیاض بخش، استاد اصغر طاهرزاده، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی (رئیس شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی)، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی (نظریه پرداز ،محقق و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی نیا (نظریه پرداز، محقق و عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)، حجت الاسلام والمسلمین علی فرحانی (استاد دروس خارج حوزه علمیه قم)، حجت الاسلام والمسلمین احسان کرمانشاهانی (استاد سطوح عالی حکمت و عرفان)، حجت الاسلام والمسلمین علی مهدیان (مولف، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه) و دکتر مسعود معینی پور  (رئیس مرکز مطالعات راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و رئیس سابق شبکه چهارم سیما) اساتید این فصل از مدرسه فکری علامه طباطبائی هستند.
بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.