مناطق سیل‌زده لرستان میزبان خادمان زیر سایه خورشید می شوند + عکس

همزمان با دهه کرامت، کاروان زیر سایه خورشید در ۸ شهرستان و ۶۲ روستای استان لرستان که درگیر سیلاب شده است، حضور می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، از جمله مناطق سیل زده در این استان می توان به شهرستان‌های پل‌دختر، معمولان، چگنی، کوهدشت، شول‌آباد الیگودرز، زاغه، بیرانشهر و روستاهای اطراف اشاره کرد که خدام رضوی در آن ها حضور خواهند یافت.

یکی از ویژگی‌های بارز جشن های زیر سایه خورشید، مردمی بودن آن است که در سال جاری با توجه به وقوع سیلابی که در برخی استان‌ها از جمله لرستان رخ داده است و اینکه مردم سیل‌زده نیاز به روحیه، شادابی و فضایی معنوی دارند تلاش شده تا این کاروان حضور پررنگی در مناطق سیل‌زده داشته باشند.

امسال ۲ تیم از خدام در استان لرستان حضور می‌یابند و برنامه ریزی شده تا نوزدهم تیر ماه جشن بزرگی با حضور خدام آقا علی بن موسی الرضا(ع) و بیرق سبز حرم ثامن‌الحجج در شهرستان پل‌دختر برگزار شود.

کاروان زیر سایه خورشید همچنین در صدد است تا از خانواده شهدا و جانبازان در مناطق سیل‌زده سرکشی کند.

حضور در ۵ بیمارستان مناطق سیل‌زده و ندامتگاه‌های این استان یکی دیگر از برنامه های ویژه دهه کرامت را به خود اختصاص داده است.

همچنین برنامه‌ریزی شده تا خدام حرم رضوی در انجیرستان منطقه زیودار حضور یابند و هم ‌زمان نیروهای جهادی کار خود را برای پاک‌سازی این انجیرستان آغاز کنند.

در روز بیستم تیر نیز برنامه‌ای توسط آبشار عاطفه‌ها تدارک دیده ‌شده و با حضور خدام به نوعروسان نیازمند جهیزیه اهدا می‌شود.

علاوه بر این، در روز میلاد امام رضا(ع) برنامه گلریزان در یکی از زورخانه‌های استان برگزار می‌شود و خدام رضوی بعد از ظهر آن روز در حرم زیدبن علی(ع) حضور می‌یابند.

لازم به یادآوری است، خدام رضوی در قالب دوازدهمین دوره جشن های مردمی زیر سایه خورشید در استان لرستان از پانزدهم تا بیست و چهارم تیر ماه جاری در شهرهای معمولان، پلدختر، خرم آباد و نورآباد و… حضور خواهد داشت.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.