جشن های بین المللی زیرسایه خورشید در استان کرمانشاه آغاز شد

همزمان با دهه کرامت و بر‌گزاری جشن های بین المللی زیرسایه خورشید، استان کرمانشاه میزبان کاروان خدام رضوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، امسال برای چندمین سال متوالی مردم غیور و شهیدپرور استان کرمانشاه افتخار میزبانی از خادمان کاروان زیر سایه خورشید و پرچم متبرک آستان قدس رضوی را دارند.

در این راستا به منظور بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این رویداد بزرگ معنوی که در ایران و کشورهای جهان برگزار می شود، ستادی متشکل از ۱۴ معاونت و ۳۱ کمیته تشکیل شده است که بیش از صدها نفر در این ستاد به منظور تحقق اهداف مورد نظر و به عشق امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در حال خدمت رسانی هستند.

هدف از برگزاری جشن های بین المللی زیرسایه خورشید، معرفی فرهنگ ناب رضوی و نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت، قرآن کریم و کسب معرفت به این امام همام می باشد که با ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه، سبب وحدت هرچه بیشتر بین اقوام و مذاهب شده است.

با ورود پرچم متبرک امام رضا(ع) زمینه برای ارتباط با حضرت ثامن الحجج(ع) و زیارت از راه دور بیشتر می شود و برنامه ریزی شده تا در این برنامه از نخبگان و برگزیدگان، علماء، روحانیون، برگزیدگان بخش های هنری، فرهنگی، هیأت های مذهبی، جامعه قرآنی، مدیران جهادی، جامعه دانشگاهی و برگزیده جامعه اهل سنت توسط خدام رضوی در زیر سایه پرچم متبرک امام رضا (ع) تجلیل شود.

روز گذشته نیز آئین استقبال از پرچم متبرک و خدام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) انجام شد.

کاروان زیر سایه خورشید در راستای تحقق شعار سال و توجه به رونق تولید، با حضور در کارخانه ها و شهرک های صنعتی ضمن تشکر از کار آفرینان برتر، سبب فیوضات و عنایت رضوی در حوزه اقتصادی استان خواهد شد.

از دیگر برنامه های این دهه و جشن های زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه می توان به طرح ازدواج رضوی با عنوان ” با اجازه امام رضا بله” که برای اولین بار در سطح کشور توسط این استان اجرا شده است، اشاره کرد.

در این همایش فرهنگی تعدادی از زوج های جوان زندگی مشترک خود را زیر پرچم متبرک امام رضا(ع) آغاز می کنند و مراسم جشن خود را مهمان این امام رئوف خواهند بود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.