حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری
سردار سلیمانی وجودی بود که از غیرخدا نمی ‎ترسید

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری گفت: حاج قاسم وجودی بود که از غیر خدا نمی‏ترسید و با تمام وجود در مسیر اراده خدا حرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت السلام ماندگاری در مجتمع دانشجویی امام رضا علیه السلام گفت: حاج قاسم سلیمانی وجودی بود که از غیر خدا نمی‏ترسید و با تمام وجود در مسیر اراده خدا حرکت کرد و همین امر باعث شد تا شهادتش این انقلاب عظیم را در عالم به راه بیندازد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: انسان برای اینکه در مسیر اراده خدا قرار بگیرد باید بصیرت داشته باشد و تنها مجرای رسیدن به بصیرت، ولایت است، حاج قاسم چون فهمش فهم ولایی بود به این جایگاه رسید.

وی تصریح کرد: هرکس بصیرت پیدا کرد در موضوعات مختلف درک و فهمش درست خواهد بود و مهم نیست مرجع تقلید هستی، فرزند امام و یا همسر پیغمبر، اگر بصیرت نداشته باشی نمی‎توانی در مسیر اراده خدا حرکت کنی.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی در هر موضوعی که همراه ولایت بوده پیروز شده است تاکید کرد: هرکس با ولایت همراه باشد در مسیر اراده خدا قرار گرفته است و در مسیر اراده خدا، شکست معنی پیدا نمی‏کند.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به واقعه عاشورا گفت: در ظاهر امام حسین(ع) در روز عاشورا شکست خورد، اما آیا امروز هم می‏توانیم مدعی این ادعا باشیم که نهضت عاشورا شکست خورده است؟امام حسین(ع) در مسیر اراده خدا حرکت کرد و امروز همه براین باورند که ایشان پیروز میدان حق و باطل بوده‏اند.

وی با بیان این مطلب که امام خمینی(ره) در جریان انقلاب و در جریان جنگ تحمیلی در مسیر اراده خدا حرکت کرد و پیروز شد، تصریح کرد: هر مسئولی امروز حرف از ناامیدی میزند و یا سخنان او بوی ناامیدی می‎دهد در مسیر اراده خدا نیست.پس از بروز توده‏ای از فتنه‏ها در ایران و عراق شهادت حاج قاسم یک نور امیدی در دلهای همه ایجاد کرد و دل‏های همه را به یکدیگر نزدیک کرد، چه شد که با سقوط یک هواپیما و جان‏باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان، موجی از ناامیدی به جامعه پمپاژ میشود؟

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به اتفاقات اینچنینی از صدر اسلام تا امروز گفت: متاسفانه این اتفاقات از زمان صدر اسلام سابقه داشته و در شرایط جنگی غیرقابل اجتناب است، در همین دوران، هواپیمای شهید عباس بابایی را پدافند خودی منهدم کرد، مسئولش چه کسی بود؟ رئیس جمهور فعلی!! آیا باید محاکمه کنیم؟ البته در همین موضوع هواپیمای اوکراینی هم سوالات و شبهه‏های متعددی وجود دارد که قطعا باید کارشناسان در مورد آن نظر بدهند.

وی با اشاره به قبول تقصیر سردار حاجی زاده در برابر ملت ایران تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی با خون خود برای اسلام هزینه داد و سردار حاجی زاده عزیز با آبروی خود این‏کار را برای اعتلای اسلام کرد.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.