حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن وکیلی
معیار تقرب و تکامل انسان میزان عبودیت او دردرگاه الهی است

 

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی گفت: معیار در تقرب و تکامل انسان فقط و فقط مساله توحید و عبودیت در درگاه الهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام وکیلی در شام غریبان حضرت زهرا(س) که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد گفت: معیار در تقرب و تکامل انسان فقط و فقط مساله توحید و عبودیت در درگاه الهی است و تمام اعمال، رفتار، دستورات فقهی و اخلاقی و حتی توسل دلدادگی نسبت به اهل بیت(ع) باید مقدمه ای برای محبت خداوند و عبودیت باشد.

وی افزود: اگر انسان در یکی از آنها متوقف شود و تعبد نسبت به دستورات فقهی یا اخلاقی یا توسل به اهل بیت(ع)  سبب شود انسان از خداوند غافل شود نشانه کژی راه و ناتمامی آن است.

حجت الاسلام وکیلی مهم ترین خصوصیت حضرت زهرا(س) را جنبه عبودیت و بندگی آن حضرت دانست و اظهار داشت: تمام وجود آن حضرت مملو از محبت خداوند و توجه به خداوند بود و آن حضرت در این عالم به کسی و چیزی غیر از خدا دلبستگی و تعلق نداشتند و اگر عشق پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) در وجود حضرت بود از باب مقدمه نسبت به محبت خدا و اگر اطلاعت از پیامبر و امام علی (ع) بود مقدمه نسبت به اطاعت از خداوند متعال بود.

وی به یکی از القاب آن حضرت که رضیه یا راضیه است اشاره و بیان کرد: رضی یا راضی به کسی گفته می شود که نسبت به آن چیزی که اتفاق افتاده اعتراض ندارد و در قلبش آن را می پسندد اگر انسان در وجودش به غیر از خدا وابستگی داشته باشد در امتحانی که می خواهند تعلقش را از او بگیرند صدای قلبش بلند و معترض می شود.

حجت الاسلام وکیلی همچنین گفت: کسی که لذت با خدا بودن را می چشد این دنیا برایش سخت و سنگین است انسان نفسش را باید با یک چیزی پر کند و آن محبت خدا است اگر محبت خدا نباشد جانشینش می شود کارهای دیگر مانند تفریح و تلویزیون انسان با اینها چیزی نسیبش نمی شود.

حجت الاسلام وکیلی در ادامه صحبت هایش با اشاره به کلام بزرگان گفت: هر کاری می کنید یک نیت چاشنی آن کنید برای رضایت و دوست داشتن خدا کارهایتان را انجام دهید باعشق خدا غذا بپزید، خانه را مرتب کنید، کار کنید هنگام غذا خوردن به نیت اینکه خدا را دوست دارید غذا بخورید  انجام هر کاری به خاطر خدا، عمل انسان را نورانیت می بخشد.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.