به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی
آئین افتتاحیه گردهمایی ملی “برترین آرزو” برگزار شد

 

 

آئین افتتاحیه گردهمایی ملی هسته های خودجوش معرفت‎افزا “برترین آرزو” به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، در این مراسم که با حضور بیش از ۴۰۰ فعال تربیتی و معرفتی از سراسر کشور در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد، محمد حسین استاد آقا؛ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، گفت: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود تاکید داشتند که باید فعالیت‏های فرهنگی و تربیتی حول محور اقشار خاکستری جامعه و حتی تا لبه سیاه اتفاق بیافتد که این موضوع مستلمزم این است که فعالین فرهنگی و تربیتی نحوه تعامل با قشر خاکستری جامعه را یاد بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر فضا برای ارائه بحث ها تفاوت کرده، در آبان سال ۹۵ که خدمت حضرت آقا رسیدیم ایشان فرمودند که کارهای فرهنگی باید امتداد اجتماعی پیدا کند و الا ابتر باقی خواهد ماند، ما باید به سراغ مردم برویم و حوائج مردم را برطرف کنیم تا آنها اعتماد کرده و آمادگی پیدا کنند تا جذب  دستگاه انقلابی بشوند.

استادآقا تاکید کرد: این را باید به عنوان پایه کار بدانیم! ما نمیتوانیم بگوییم ما مسئول اعتقادات و معرفت افزایی جوانان هستیم ، این جوان باید من و شما را جای دیگری در زندگی خود همراه خود ببیند تا در کلاس اعتقادی مسیرش را دست من و شما بدهد.

در ابتدای این مراسم همچنین، مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی به تشریح فعالیت‎های معرفتی و تربیتی این موسسه پرداخت و افزود: گفتمان معرفتی برای تربیت نیروی انسانی باید به یک نهضت فراگیر تبدیل بشود، این دغدغه امروز ما است، اگر ما میخواهیم به آن تمدن واقعی در گام دوم که گام شکل گیری تمدن نوین اسلامی خواهد بود برسیم ، پیش نیازش این است که عقبه نیروی انسانی آن ساحت، تربیت بشود و آمادگی پیدا کند.

مختاری گفت: در فرایند تربیت، معرفت افزایی و تقویت بنیه آدم ها اصل اساسی است که اگر جوانان و نوجوانان ‎ما ایمان قوی و راسخی نداشتند در کوران حوادث و فتنه ها و طوفان ها، دچار سه گانه باطل زر و زور و تزویر خواهند شد.

لازم به یادآوری است: این موسسه درنظر دارد گردهمایی هسته‎ های خودجوش مردمی در حوزه معرفت ‎افزایی و تربیتی را با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از فعالان و مجموعه ‏های دغدغه‏‎ مند حوزه علوم تربیتی و معرفتی از سراسر کشور در دو دوره مجزا در بهمن ماه که اولین آن از ۱۶ بهمن ماه به مدت سه روز در حال برگزاری است در شهرمقدس مشهد برگزار نماید.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.