امام جمعه بندرعباس:
جوانان فضای مجازی را بستری برای تبیین شخصیت ائمه اطهار(ع) قرار دهند

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دهه کرامت را فرصتی برای تبیین منزلت و مقام حضرت معصومه(س) دانست و گفت: جوانان فضای مجازی را بستری برای تبیین جایگاه ائمه اطهار(ع) از جمله شخصیت حضرت معصومه (س) قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روزیکشنبه در نشستی با خادمان حرم رضوی در اداره کل ارشاد هرمزگان اظهارداشت: در رابطه با وجود مقدس حضرت معصومه(س)، روایات متعددی از امامان معصوم در تشویق مردم به زیارت آن حضرت و ثواب عظیمی که بر زیارت وی مترتباست وارد شده و امام رضا(ع) در روایتی فرموده است هر کس نتواند به زیارت من بیاید، برادرم را در ری یا خواهرم را در «قم» زیارت کند که ثواب زیارت مرا در می‌یابد.

وی ادامه داد:‌ یا در مورد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز روایت داریم که برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید.

امام جمعه بندرعباس دهه کرامت را فرصتی برای تبیین منزلت و مقام این دو امامزادگان بزرگ دانست و بیان داشت: وجود حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان ستارگان درخشان امامت و ولایت باعث افتخار برای کشور ما و مردم ایران است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده افزود: در این ایام شیوع بیماری کرونا و وضعیت هشدار نباید برنام های دینی ما متوقف شود بلکه در بسترفضای مجازی، می توان برنامه های متعدد و بزرگی برگزار کرد.

وی ابرازداشت: فضای مجازی فرصت مناسب جدیدی است که جوانان مذهبی ما باید شرایط و وضعیت بی حوصلگی مردم را تغییر داده و با استفاده از این بستر فرهنگی، برنامه های تبلیغی از جمله برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، کارگاه های آموزشی و همایش های بزرگ رضوی می توان برگزار کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خصوص مزیت های فضای مجازی برای برگزاری برنامه های تبلیغی دینی و فرهنگی را هزینه کمتر با مخاطبان بیشتری عنوان کرد.

وی همچینن گفت: در شرایط کنونی که آسیب های جدی به چرخه اقتصادی و معیشتی مردم وارد شده، فعالیت های فرهنگی و اقتصادی نباید با دلیل کرونا متوقف شود بلکه باید با راهکارهای جدید و در عین حال با رعایت مراقبت ها و کنترل دستورالعمل ها فعالیت های انسانی را در فضای حقیقی به حداقل برسانیم.

(اول ذی‌القعده) همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تا میلاد حضرت امام رضا(ع) برابر با (۱۱ ذی‌القعده) به عنوان دهه کرامت در تقویم رسمی کشورمان نامگذاری شده است.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.