رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نخستین دوره تدریس و تبیین آثار معرفتی و توحیدی امام خمینی(ره)
جوانان جویای علم و معرفت را به اراده‌ای فولادین مجهز کنیم

 

 

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره تدریس و تبیین آثار معرفتی و توحیدی امام خمینی(ره) گفت: مهم‌ترین اتفاق که می‌تواند در این دوره رخ دهد این است که اهل دقت و اهل علم و معرفتی را به منبعی غنی از معارف متصل کند و جوانان جویای علم و معرفت را به اراده‌ای فولادین مجهز کند تا در مسیر حرکت نهضت اسلامی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد قمی در مراسم افتتاحیه نخستین دوره تدریس و تبیین آثار معرفتی و توحیدی امام خمینی(ره) و آغاز به کار دوره‌های تکمیلی بی‌نهایت که ظهر امروز در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) و به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد درباره ضرورت برگزاری این دوره گفت: مسئله فقط پاسخ به شبهات نیست و در واقع صرفا دانستن نیست که اهمیت دارد بلکه از خیلی از مفاهیم باید رمزگشایی شود؛ آنهم برای کسانی که در معرض حمله دشمن قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام قمی افزود: باید اراده الهی بر اراده انسان‌ها محقق شود و دین اقامه شود و قیام‌الناس اتفاق افتد و خوش به حال کسانی که در این مسیر سردم‌دار هستند. سعادتی برای همه ما بود که در دورانی زندگی کنیم که امام خمینی(ره) راهنمای ما باشد. این را هم باید بگویم که علی‌وار زندگی کردن افسانه نیست و تا مرزهای عصمت پیش رفتن هم افسانه نیست چون ما آن را در رفتار کسانی چون رهبر انقلاب اسلامی دیدیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) نشان داد که چطور می‌شود با قدرت ایمان جهان را زیر و رو کرد. اینکه چطور کسی می‌تواند با تعالی روحی و شخصیتی معادلات جهانی را به هم زند و ولایت امتی را بر عهده بگیرد و گامی در راستای قیام حضرت زمان (عج) بردارد.

حجت الاسلام قمی خاطرنشان کرد: اینکه ما امکان بهره‌مندی از اندیشه‌های امام را داریم و خوشبختانه می‌بینیم که چنین رویدادهایی رقم می‌خورد جای شکرگذاری دارد و خوشحالیم از اینکه استقبال از معارف دینی و اندیشه‌های امام را در میان جوانان امروز می‌بینیم.

وی تأکید کرد: بدون بهره‌مندی‌های ایمانی، علمی و بینشی و نگرشی و اندیشه‌ای شاید نتوانیم بارهای بزرگ را بر دوش بکشیم و برای این هدف باید وقت گذاشت و مجاهدت و کار جدی کرد. در پس این هیاهوی عشق به امام اگر یک تعمیق بینشی نباشد و یک سلوک معنوی نباشد کارمان آن اثرگذاری که باید را نخواهد داشت. اضافه بر اینها باید برای جامعه خدماتی رقم زد تا حرکات ما به بطن جامعه نیز نزدیک شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: گره‌های بزرگ بدون بهره‌گرفتن از زلال اندیشه‌های دینی توحیدی ممکن نیست. این اندیشه‌ها پیشران روند حرکتی تمدنی هستند و پیشران رویکردهای عمیق فرهنگی و سبک زندگی رهبر انقلاب برای ما هستند. اگر تجانسی میان سرباز و بنیانگذار این مکتب نباشد گره‌ای باز نخواهد شد.

حجت الاسلام قمی خاطرنشان کرد: آنچه در این دوره آموزشی رقم می‌خورد مایه مباهات و افتخار است. ما به آدم‌های جامع و عمیقی نیاز داریم و شما نباید خودتان را دست‌کم بگیرید. خداوند عالم استعدادهایی در وجود شما ودیعه نهاده است که می‌تواند از شما سربازی برای نهضت اسلامی بسازد. خوشبختانه امکانات خوبی در این رویداد فراهم شده و دانشجویان و طلاب باید از این فرصت مغتنم نهایت بهره را ببرند. مهم‌ترین اتفاق که می‌تواند در این جریان رخ دهد این است که اهل دقت و اهل علم و معرفتی را به منبعی غنی از معارف متصل کند و جوانان جویای علم و معرفت را به اراده‌ای فولادین مجهز کند تا در مسیر حرکت نهضت اسلامی باشند.

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.