اعزام مشاورین تربیتی به مجموعه های فرهنگی جوان محور

به همت مرکز تخصصی مشاوره و پاسخگویی جوانان آستان قدس رضوی دوره جدید اعزام مشاور تربیتی به مجموعه های فرهنگی جوانان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، در راستای ارائه خدمات مشاوره تخصصی و تربیتی به مجموعه های فرهنگی جوان محور از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، استاد سعید قاسمی؛ مشاور تربیتی و صاحبنظر در امور فرهنگی، روز پنجشنبه در جمع فعالان دانشجویی دانشگاه زنجان در شهر مقدس مشهد حاضر شد.

این گروه  ۶۰ نفر از دانشجویان دانشگاه زنجان شامل  شورای مرکز انجمن اسلامی، جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی، مسئولین و اعضای کانون های فرهنگی دفتر نهاد رهبری، فعالان قرآنی، ثقلین، قرآن و عترت، طوبی، بصیرت و فعالان گفتمان انقلاب هستند که  در قالب اردوی سه روزه علمی و فرهنگی به مشهد سفر کرده اند و از برنامه های فرهنگی طراحی شده از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی نیز در حوزه مشاوره و پاسخگویی بهره مند می شوند.

در جلسه مشاوره گروهی و پرسش و پاسخ، سعید قاسمی با اشاره به اینکه مبانی توحیدی چراغ راهنما وهدایتگر مسیر زندگی بشریت است،  گفت: خداشناسی ، بزرگ دیدن قدرت خالق و توجه به شگفتی های خلقت انسان را در برابر سختی ها مقاوم می کند.

این مشاور تربیتی با بیان اینکه با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری امروز باید خروجی های داتنشگاه ها افرادی همچون شهید چمران باشد، تصریح کرد: شهدای انقلاب الگو های بی نظیر و بهترین معلمان مباحث خداشناسی هستند.

قاسمی با بیان اینکه اخلاق مدار بودن و تاثیر در جذب جوانان مهمترین ویژگی جوان مومن و انقلابی است، گفت: دانشجویان باید با توجه به ظزفیت های علمی و فرهنگی خودشان در راستای ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی تلاش کنند.

طرح جدید اعزام مشاورین تخصصی تربیتی به مجموعه های فرهنگی جوان با رویکرد تبیین موضوع اصول کار تشکیلاتی و برنامه ریزی فرهنگی و با هدف بهره گیری دانشجویان  از ظرفیت های گسترده علمی ، معنوی و آخرین تحولات مسائل اجتماعی به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی اجرا می شود.

اهدا بسته های فرهنگی تخصصی در حوزه مدیریت فرهنگی به دانشجویان زنجانی شامل سه  کتاب با موضوعات برنامه ریزی فرهنگی، اثر تقوی در کار فرهنگی ، هنر ارتباط موثر از مجموعه آثار مرتبط با موسسه جوانان آستان قدس رضوی، نمک و نبات متبرک می باشد از دیگر خدمات فرهنگی موسسه درطرح اعزام مشاور تربیتی است.

یادآوری می شود؛ فعالیت های موسسه جوانان آستان قدس رضوی  در حوزه های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تولید و عرضه محصولات فرهنگی صورت می گیرد که در برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی در راستای غنی سازی اوقات فراغت و توانمندسازی جوانان در عرصه هویت دینی و اشاعه سنت و سیره رضوی، آموزش‌های عمومی و تخصصی در حوزه مهارت‌های زندگی اجرا می شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.