مراسم “عهد روح الله” در گلستان‌شهر بجنورد برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت الله خمینی (ره)،  شب گذشته با عنوان “عهد روح الله” در مسجد امام رضا (علیه السلام) منطقه گلستان شهر بجنورد  و با حضور مردم آسیب دیده از زلزله این منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، مراسم با شکوه و معنوی  «عهد روح الله» در مسجد امام رضا (علیه السلام) منطقه گلستان شهر بجنورد، ویژه مردم آسیب دیده از زلزله اخیر شهرستان بجنورد که بسیاری از مردم در چادرهای هلال احمر زندگی می کنند، برگزار شد.

این مراسم معنوی که با مشارکت دو کانون فرهنگی هنری علامه امینی(ره)  و نینوای بجنورد و همراهی و محوریت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، مردم با حضور پرشور و همنوا به سوگ خمینی کبیر نشستند و بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب تجدید پیمان کردند.

در این مراسم معنوی که همزمان با شب وفات اولین یاور و ناصر رسول الله (صل الله و علیه واله وسلم) حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیه) بود علاوه بر مدیحه سرایی و مرثیه خوانی توسط مداحان اهل بیت (ع)، محفل انس با قرآن نیز برگزار شد.

همچنین عزاداران پیر خمین در این مراسم با طرح سفره کریمانه افطاری که شب های ماه مبارک رمضان با هدف ترویج هرچه بیشتر فرهنگ اقامه نماز اول وقت و سادگی زندگی اسلامی  و نیز تشویق روزه داران نوجوان  به اهتمام بیشتر و جدی تر در فراگیری  فرایض دینی تدارک دیده شده، پذیرایی شدند.

یادآوری می شود؛ ویژه برنامه «عهد روح الله» از ۱۱ الی ۱۶ خردادماه، به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی، همزمان با ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در ۶۰ نقطه از کشور برگزار شد.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.