نفوذ پروژه جدید دشمن برای براندازی است

کارشناس مسایل سیاسی گفت: روحانی و سخنگوی امور خارجه وی با حالت وادادگی برای مذاکره آماده شدند و قبل از نشست و مذاکره خود را تسلیم کردند و در جایی که باید از اقتدار ایران سخن می‌گفتند، بارها گفتند که استخوان‌های ما در زیر تحریم‌ها خرد شده و حتی هوا و آب ما بسته به مذاکرات و برجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، منوچهر محمدی در نشست تخصصی «چله انقلاب» ویژه فعالان فرهنگی، سیاسی در شهرکرد با اشاره به سیر تاریخی انقلاب اسلامی و بررسی تحولات و دستاورد‌های آن در سه دوره جنگ سخت، جنگ نرم و نفوذ، اظهار کرد: آمریکا و سران استکبار در طول این ۳۸ سال پیروزی انقلاب اسلامی همیشه سعی کردند تا نظام را به نابودی بکشانند و خودشان به قدرت نخست دنیا تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی را با تحلیل‌های خرد نمی‌توان بررسی کرد، گفت: دستاوردها و رویدادهای تاریخی انقلاب اسلامی را باید با تحلیل‌های کلان ارزیابی کرد و رهبر انقلاب نیز بارها از نخبگان خواسته‌اند تا رویدادها را فراتر از تحلیل‌های خرد مورد بررسی قرار دهند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل بین‌الملل افزود: اگر در ۳۸ سال پیش امام راحل انقلاب اسلامی فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا قرار خواهیم گذاشت این یک شعار نبود و امروز محقق شدن این صحبت‌ها را می‌بینیم و با پیروزی انقلاب اسلامی ضربه سنگینی به آمریکا و کشورهای مستکبر وارد شد.

محمدی عنوان کرد: در دوره جنگ سخت که ۱۰ ساله نخست انقلاب اسلامی را شامل می‌شود آمریکا و کشورهای غرب با حمایت از صدام حسین به جنگ با ایران پرداختند و با راه‌اندازی ۱۷ توطئه ، ۲۶ کودتا نظامی، راه‌اندازی ۴ گروه تروریستی  و پنج منازعه قومی خلق عرب، ترک، ترکمن، کرد و بلوچ علیه ایران که اگر یکی از آنها در یک کشور دیگر اجرا می‌شد آن کشور را ساقط می‌کرد اما در ایران نتوانست با توطئه‌های مختلف کاری به پیش ببرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنان نظام در دوره ۱۰ ساله نخست جنگ ابزاری علیه ایران نتوانستند کاری به پیش ببرند و برنامه‌ها و توطئه‌های آنان باعث براندازی خودشان شد، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان با راه‌اندازی اتاق‌های فکر و جلسات هم‌اندیشی در رابطه با چگونگی ایستادگی و پیروزی انقلاب و راه‌های براندازی نظام جمهوری اسلامی به سه نکته اساسی رسیدند که طبق گفته آنها اگر بتوانند این سه دلیل را مورد هدف قرار دهند می‌توانند ایران را شکست دهند.

محمدی ادامه داد: در این اتاق‌های فکر، اندیشه‌های ناب مکتب اهل بیت(ع) را پایه انقلاب اسلامی دانستند و دلیل دوم را عاشورا و الگو بودن این حماسه برای مردم عنوان کردند و سومین دلیل را انتظار ظهور امام زمان(عج) کسی که قرار است با آمدنش عدل و داد را در جامعه برقرار کند عنوان کردند.

مؤلف کتاب‌های دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی و مدیریت بحران در جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمنان انقلاب بارها از طریق برنامه‌های متعدد سعی داشتند تا کتاب آسمانی قرآن را در میان مسلمانان جمع کنند و با جایگزین کردن فرهنگ خود تفکرات غربی را جایگزین تفکرات دینی و اسلامی نمایند که در برهه‌ای از زمان نیز توانستند موفق عمل کنند.

محمدی با اشاره به فتنه ۸۸ و برنامه‌ریزی‌های کلان دشمن برای براندازی نظام با استفاده از توهین به مقدسات و همچنین امام راحل و رهبر گرانقدر انقلاب گفت: دشمن در این فتنه بیش از ۱۷ میلیارد دلار هزینه کرده بود اما مردم شریف جمهوری اسلامی با بصیرت و آگاهی و با هدف دفاع از ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای آن در ۹دی همان سال حماسه‌ای عظیم خلق کردند که در نوع خود بی‌نظیر بود و دشمنان اسلام را به نوعی جارو کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام پس از شکست در فتنه ۸۸ به فکر راه دیگری برای براندازی نظام افتادند گفت: آنها حال می‌خواهند با استراتیژی نفوذ به ساختار کشور نظام اسلامی را نابود کنند در این برنامه‌ریزی می خواهند حرف‌های آنها توسط نخبگان جامعه زده شود و دشمنان اعلام کرده‌اند اگر در نفوذ تا سال ۲۰۲۵ موفق نشوند فروپاشی آمریکا و کشورهای استکبار جهانی قطعی است و این یک جنگ تمام عیار است که در آن بازی برد برد مفهومی ندارد.

محمدی با اشاره به شعارها و سخنرانی‌های متعدد رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: روحانی بارها به فکر برنامه‌ای بوده که هم چرخ سانترفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد ولی مگر در این جنگ تمام عیار که خود دشمنان اعلام کرده‌اند مگر می‌شود مذاکره نتیجه داشته باشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: روحانی و سخنگوی امور خارجه وی با حالت وادادگی و تسلیم‌پذیری برای مذاکره آماده شدند و قبل از نشست و مذاکره خود را تسلیم کردند و در جایی که باید از اقتدار ایران سخن می‌گفتند، در صحبت‌های خود بارها گفتند که استخوان‌های ما در زیر تحریم‌ها خرد شده و حتی هوا و آب ما بسته به مذاکرات و برجام است.

محمدی با اشاره به سخنان رهبر در خصوص برجام و اینکه باید این برجام در مجلس طرح و بررسی شود گفت: نه تنها آنان به خطوط قرمز توجهی نکردند بلکه برجام را تنها در ۲۰ دقیقه از مجلس عبور دادند و نه تنها در برجام همه انرژی هسته‌ای خود را به آمریکا دادیم بلکه عزت را نیز با برجام تقدیم آمریکا کردند.

وی افزود: توافقات برجام تنها روی سکه بوده و توافقاتی را نیز پشت پرده و بدون اطلاع انجام دادند آنها در پشت پرده حتی ملی شدن نفت را هیچ پنداشتند و تمام امتیازات نفتی خود را پس از لغو تحریم‌ها می‌خواستند به آمریکا دهند اما با اتفاقات اخیر در آمریکا این مسائل و موارد دیگر افشا شد.

محمدی ادامه داد: به خواست خداوند با روی کار آمدن فردی دیوانه به نام ترامپ و ضربه‌های سنگین وارد شده به دولت آمریکا اصلا یادشان رفته ایرانی و برجامی هم بوده است، ترامپ با کارهای خود حتی مردم کشورش را برعلیه خود شورانده است و این یعنی فروپاشی آمریکا از داخل مانند شوروی.

این استاد دانشگاه و مدرس علوم سیاسی در کشور گفت: امام خمینی(ره) بارها در سخنرانی‌های خود به این مسئله تأکید کردند که “روزی خواهد رسید که صدای اذان از کلیساها به گوش خواهد رسید” و امروز شاهد هستیم که کلیساهای آمریکا بر اثر لجبازی با آمریکا اذان را پخش کردند و این یعنی به روزهای ظهور نزدیک می شویم.

وی عنوان کرد: امروز دولت تدبیر و امید شکست خورده و در مانده است نه تنها به وعده‌های خویش عمل نکرد بلکه امیدی را که داشت ناامید شده است.

محمدی افزود: سربلندی کشور و اقتدار ایران اسلامی را امروز مدیون خون شهدای انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، رهبر فرزانه انقلاب و مردم همیشه در صحنه ایران هستیم و شکست همه توطئه‌ها علیه ایران تاکنون به خواست خدا، وجود ولی فقیه و حضور بی‌دریغ مردم در صحنه‌های مختلف است.

وی به انتخابات ۹۶ اشاره و خاطرنشان کرد: تا به حال متاسفانه به علت فریبکاری کاندیداهای نالایق و عمل نکردن به شعارها و جناح‌بندی‌های چپ و راست شاهد سختی کشیدن مردم بوده‌ایم و باید امروز دیگر نه گروه چپ و راستی خواهد بود نه اصلاح‌طلب و اصولگرا بلکه یا افراد انقلابی هستند یا ضد انقلاب که باید مردم با بصیرت بیشتری نماینده خود را در انتخابات پیش‌رو انتخاب کنند.

محمدی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: این جبهه فراتر از مسئله سیاسی و اصولگرا یا اصلاح طلب است بلکه گروهی انقلابی هستند و باید یک کاندید انقلابی و اصلح را انتخاب و به مردم معرفی کنند که علاوه بر کارشناس بودن و انقلابی بودن باید برنامه داشته باشد هم بتواند خرابی‌های گذشته را درست کند و هم جایگاه و شان انقلاب را به ملت بازگرداند.

یادآوری می شود؛ پویش کشوری «چله انقلاب»؛ به منظور ارائه مجموعه ای از نمایشگاه ها، همایش ها و برنامه های ترکیبی ویژه بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می گردد که با هدف معرفی کامل اهداف و دستاوردهای آن واقعه عظیم در سراسر کشور و به صورت چرخشی در شهرهای منتخب از تاریخ ۳۰ دی ماه تا سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. تمام این فعالیت ها با محوریت شبکه جوانان رضوی و همت و توان مجموعه ها و تشکل های انقلابی و با حضور همه اقشار مردم انجام می شود.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
نظرات بسته شده است.